Dane, które przechowuje system automatyzacji marketingu
W przypadku zdecydowania się na wykorzystanie systemu automatyzacji marketingu, będą w nim przechowywane zróżnicowane dane. Co obejmują? Zawsze bazę kontaktów oraz dodatkowe dane uzależnione od tego, jak będziemy automatyzację wykorzystywać.
W szczególności mogą to być:
- kreacje kampanii e-mail / LinkedIn oraz ich wyniki;
- lista kampanii oraz dane na temat ich wyników;
- etapy procesu marketingowo - sprzedażowego oraz wyniki przebiegu w procesie;
- dedykowane pola baz danych uzależnione od tego, jakie dane zbieramy, procesujemy i przekazujemy dalej;
- dane na temat ruchu na stronie;
- dane na temat struktury automatyzacji, ich szczegółów i przebiegu;
- wpięte do systemu aktywa marketingowe oraz wyniki ich odwiedzin;
- formularze oraz ich statystyki;
- struktura integracji, ich budowa oraz statystyki;
- inne funkcje wynikające z dodatkowych funkcjonalności systemu, takich jak: chatboty, reklamy, Social Media, kalendarz wydarzeń.
Rezygnacja z automatyzacji, gdy sam ją prowadzisz
Jeżeli sam prowadzisz automatyzacje, to to, jakie dane możemy wyciągnąć, będzie w dużym stopniu zależeć od samego zestawu systemów, których używasz. Różne systemy różnie podchodzą do danych, które możemy pobrać, jednak zawsze mamy taką możliwość, choć zakres danych będzie bardzo różny.
Zawsze będziemy mogli pobrać:
- Kontakty i pola indywidualne, czyli dane wchodzące w skład CRM-u marketingowego.
- Część wyników oraz statystyki prowadzonych działań.
- Prawie zawsze schematy wiadomości w formacie HTML.
Rzadziej natomiast będziemy mogli pobrać schematy automatyzacji.
Musimy się przygotować, że:
- Pobierzemy bazę danych kontaktów i pola własne.
- Z komunikatami w ramach kampanii może być różnie – należy sprawdzić, na ile wyeksportowane dane można zaimportować do nowego systemu przy zachowaniu struktury, wyglądu i funkcjonalności.
- Pobierzemy zróżnicowane statystyki, ale raczej nie będziemy mogli ich bezpośrednio importować do nowego systemu.
- Z automatyzacją będzie kiepsko – na 99% będziemy musieli je ręcznie przenieść do nowego systemu.
Rezygnacja z automatyzacji, gdy prowadzi ją agencja
Jeżeli korzystasz z agencji, która prowadzi dla Ciebie automatyzacje, zawsze musisz sprawdzić zakres usług, ponieważ niektóre z nich będą pomocne w momencie, gdy będziesz tego najbardziej potrzebować.
Ten artykuł może Cię zainteresować: Umowa automatyzacji marketingu – na co zwrócić uwagę?>>
Jak jest w przypadku naszej firmy Flowmore?
- Możesz pobrać prawie wszystkie dane na koniec współpracy.
- Pomożemy Ci w przeniesieniu danych do docelowego systemu, w szczególności:
- Przeniesiemy Twoje wiadomości.
- Przeniesiemy i odtworzymy strukturę automatyzacji w innym systemie.
- Statystyki mogą być na bieżąco kierowane do Twojej hurtowni danych, co pozwoli na zachowanie ciągłości raportowania po zmianie systemu automatyzacji.
Jedyną grupą danych, której nie będzie można wygenerować, są dane na temat ruchu na stronie, ponieważ jest ich bardzo dużo. Możliwe będzie jedynie wygenerowanie momentów i punktów konwersji, które wynikają z tego ruchu.
Oczywiście warto zapoznać się z naszym innym tekstem i przemyśleć, czy Twoja firma B2B jest gotowa na automatyzację, zanim rezygnacja z automatyzacji wpadnie Ci do głowy:
https://flowmore.pl/automatyzacja-marketingu-czy-twoja-firma-jest-na-to-gotowa/Reasumując, w przypadku zakończenia współpracy, co do zasady będziemy mogli odzyskać bazę danych (CRM marketingowy), większość statystyk oraz schematy wiadomości. Dużo będzie zależeć od systemu, z którego i do którego się przenosimy - musimy indywidualnie sprawdzić możliwości i zgodność. W przypadku wsparcia agencji, w szczególności Flowmore, pomożemy przenieść wszystkie dane, zachować strukturę kampanii oraz automatyzacji w nowym systemie.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak osiągnąć sukces automatyzacji marketingu w swoim biznesie B2B – daj nam znać 👇