ZDOBYWAJ WIEDZĘ, OSIĄGAJ SUKCES Otwieramy drzwi do nowoczesnego marketingu i sprzedaży B2B
Stworzyliśmy miejsce dla tych, którzy chcą wiedzieć jeszcze więcej o marketingu i sprzedaży B2B. Dzielimy się własną praktyką i sprawdzoną wiedzą ekspertów ze świata. Przeczytaj, pobierz, obejrzyj – stań się ekspertem od B2B.
CASE STUDIES FLOWMORE Poznaj rezultaty naszej pracy dla firm z branży B2B
Poznaj najlepsze historie sukcesu naszych klientów. Dowiedz się, jak we Flowmore pomogliśmy firmom z branży B2B osiągnąć jeszcze lepsze wyniki…
Poznaj najlepsze historie sukcesu naszych klientów. Dowiedz się, jak we Flowmore pomogliśmy firmom z branży B2B osiągnąć jeszcze lepsze wyniki…
Poznaj najlepsze historie sukcesu naszych klientów. Dowiedz się, jak we Flowmore pomogliśmy firmom z branży B2B osiągnąć jeszcze lepsze wyniki…
WIDEOPORADY DLA B2B Zobacz nasze webinary o automatyzacji marketingu w branży B2B
OSTATNI WEBINAR Skuteczna sprzedaż B2B za granicą – strategie sukcesu eksportu produktów i usług
Skuteczna sprzedaż B2B za granicą. Strategie sukcesu eksportu produktów i usług
Skuteczny marketing B2B w start-upie
Jak zabudżetować marketing i sprzedaż w B2B na 2025? Poznaj realne wskaźniki i dobre praktyki
BLOG AUTOMATION & MORE Zanurz się w świecie nowoczesnego marketingu B2B
Automatyzacja marketingu jest kluczowym elementem w strategii wielu firm, pozwalającym na usprawnienie komunikacji z klientami oraz optymalizację działań marketingowo-sprzedażowych. W…
Współczesny rynek globalny oferuje firmom nieograniczone możliwości rozwoju, a jednym z kluczowych kierunków jest ekspansja międzynarodowa. Jak jednak skutecznie sprzedawać…
Generowanie leadów to jedno z największych wyzwań, przed którymi stają start-upy. W warunkach ograniczonych zasobów oraz dynamicznie zmieniającego się rynku,…
Jesteś gotowy,
FAQ Najczęściej zadawane pytania
Automatyzacja marketingu to automatyczne wykonywanie działań, które musielibyśmy wykonywać ręcznie. To proces zastępowania tradycyjnych i powtarzalnych czynności marketingowych oraz sprzedażowych automatycznymi rozwiązaniami, dzięki wykorzystaniu odpowiedniego oprogramowania obejmującego szereg narzędzi. Umożliwia on tworzenie ścieżek automatyzacji, które można aktywować w odpowiednich momentach, np. wysyłając powitalny e-mail po rejestracji lub zbierając dane z różnych źródeł w jednym miejscu.
Głównym celem automatyzacji jest personalizacja komunikacji, co pozwala na dostosowanie treści do potrzeb odbiorcy. Dzięki temu, komunikacja staje się bardziej trafna, a użytkownik otrzymuje informacje istotne z jego perspektywy, co zbliża efekty automatyzacji do działań największych firm, takich jak Google czy Facebook, które precyzyjnie dostosowują reklamy do swoich użytkowników.
W dynamicznie rozwijającym się świecie biznesu B2B, zdobywanie klientów staje się coraz większym wyzwaniem, szczególnie gdy mamy do czynienia z wymagającym produktem.
Trudny produkt to taki, którego wartość lub oferta jest złożona, proces decyzyjny jest długi i skomplikowany, a grupa docelowa jest niszowa lub trudna do określenia.
Za pomocą automatyzacji, dzięki precyzyjnemu targetowaniu, personalizacji komunikacji i zdolności do śledzenia zaangażowania klientów, firmy B2B są w stanie nie tylko lepiej zrozumieć swoich klientów, ale także skuteczniej na nich oddziaływać, generując wysokiej jakości leady, tym samym zwiększając sprzedaż.
Automatyzacja marketingu w kontekście B2B (Business-to-Business) ma wiele zalet i może przynosić znaczne korzyści, jeśli jest stosowana prawidłowo.
Dzięki automatyzacji marketingu możemy świadomie monitorować i wpływać na cały proces decyzyjny naszych klientów, który w B2B jest długi i skomplikowany. Możemy działać pragmatycznie na wszystkich jego etapach, monitorować zaangażowanie oraz zainteresowane naszych potencjalnych klientów, i w konsekwencji – generować leady.
System automatyzacji marketingu w swoim sercu posiada CRM marketingowy, czyli bazę wszystkich interakcji naszych klientów i potencjalnych klientów z naszymi aktywami marketingowymi. Baza, rozwijana i aktualizowana w sposób ciągły, stanowi ogromną wartość biznesową i finansową w B2B, którą możemy skutecznie przekładać na wzrost firmy.
Za pomocą automatyzacji zbieramy też dane, które umożliwiają zróżnicowaną, wysoko spersonalizowaną komunikację. Rezultatem tego są kilkudziesięciokrotnie skuteczniejsze działania. Dzięki temu o wiele łatwiej stać się konkurencyjnym.
System automatyzacji marketingu umożliwia generowanie MQL-i. Możemy je kierować do specyficznych i bardziej spersonalizowanych procesów marketingowych i / lub kierować do handlowców. Dzięki zbieraniu MQL-i wiemy, kto w procesie zakupowym zbliża się do etapu decyzji i możemy upewnić się, że gdy do niego dojdzie, będziemy pierwsi “przy stole”.
Automatyzacja marketingu przynosi w B2B znaczące wyniki, takie jak zwiększenie efektywności kampanii, skrócenie czasu reakcji na działania klientów, zwiększa personalizację komunikacji oraz usprawnia zarządzanie leadami. Dzięki automatyzacji firmy mogą śledzić zachowania klientów, segmentować ich w oparciu o preferencje, a następnie dostosowywać treści w czasie rzeczywistym. Automatyzacja zwiększa zaangażowanie klientów, poprawia współczynniki konwersji i wspiera wzrost sprzedaży. Dodatkowo pozwala lepiej mierzyć skuteczność kampanii oraz optymalizować działania marketingowe na dużej skali.
Dzięki automatyzacji marketingu można zwiększyć sprzedaż o 20%, a liczbę leadów marketingowych i sprzedażowych nawet o 200-450%!
Najważniejszym systemem jest system automatyzacji marketingu – to serce tego rozwiązania. Jest to w praktyce CRM marketingowy, czyli baza danych wszystkich interakcji naszych kontaktów z naszymi aktywami marketingowymi.
Oprócz tego, mamy zróżnicowane systemy i narzędzia, tj.: systemy bazodanowe, służące do generowania baz danych, ich wzbogacania oraz weryfikacji, np. Apollo, Clay, Hunter czy KickBox; integratory, czyli systemy, które wykorzystamy do połączenia naszego systemu automatyzacji ze wszystkimi pozostałymi narzędziami, np. Make i Zapier; systemy do automatyzacji LinkedIn, DuxSoup czy SkyLead; systemy poprawiające konwersje na stronie, np. narzędzia do pop-upów, formularzy, notyfikacji, chatbotów czy landing pages.
Oprócz tego, w zależności do naszego planu, możemy wykorzystywać zróżnicowane narzędzia do tworzenia wideo, AI, deanonimizacji ruchu, raportowania, skracania linków.
Podjęcie decyzji o wdrożeniu automatyzacji marketingu w firmie nie jest łatwe i wymaga dogłębnej analizy korzyści oraz kosztów. Jeśli bilans korzyści i kosztów jest pozytywny, a firma generuje odpowiedni poziom sprzedaży, automatyzacja marketingu staje się opłacalną inwestycją. Szczególnie warto rozważyć tę strategię, gdy mamy do czynienia z trudnym produktem, działamy w sektorze B2B lub planujemy ekspansję na rynki zagraniczne.
Zazwyczaj automatyzacja ma sens dla firm, które generują minimum 10 mln sprzedaży rocznie, ale są wyjątki od tej reguły.
Bezpłatna konsultacja Porozmawiajmy o Twoim biznesie B2B
Rozwijaj swój biznes B2B z naszą pomocą! Skontaktuj się, by porozmawiać o możliwościach automatyzacji marketingu w Twojej firmie.
Napisz do nas!
"*" oznacza pola wymagane