Z tego artykułu dowiesz się:

- jak promować firmę produkcyjną,
- jak można wykorzystać marketing automation w promocji firmy produkcyjnej,
- czym jest inbound marketing.

Spis treści

Obecnie, w dobie innowacyjnych technologii, szeroko zakrojonej cyfryzacji i wysokich wymagań odbiorców, duże znaczenie ma digital marketing – również w branży produkcyjnej. Narzędzia internetowe pozwalają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i skutecznie realizować założone cele. Współcześni przedsiębiorcy mogą korzystać z technologicznych dobrodziejstw XXI wieku. Bez wątpienia zaliczymy do nich marketing automation, czyli system, który wspiera prowadzenie biznesu w obszarach marketingu, sprzedaży i obsługi klienta.

Automatyzacja a stworzenie strategii marketingowej promującej firmę produkcyjną

Czemu wiele kampanii marketingowych kończy się niepowodzeniem? Często przyczyna leży w nieodpowiednim przygotowaniu. Promocja firmy – czy to produkcyjnej, czy innej – nie przyniesie oczekiwanych efektów, jeśli będziemy podążać bez celu, na ślepo, ufając jedynie swojej intuicji. Porządny plan to podstawa. Tylko jak go stworzyć? Bazą powinny być informacje pozyskane w skrupulatnych analizach otoczenia marketingowego, a w tym analizach klientów i konkurencji. I tu przydaje się marketing automation!

System marketing automation zbiera dane o zachowaniach klientów i ich ścieżkach zakupowych, a dzięki temu umożliwia ich sprawną segmentację, czyli podział na konkretne grupy docelowe. Szczegółowa analiza odbiorców marki to podstawa do tego, żeby tworzyć lepiej dopasowane kampanie marketingowe i efektywnie targetować reklamy, a dzięki temu zwiększać konwersję, generować zyski i odnosić sukcesy w branży.

Promocja firmy produkcyjnej na miarę XXI wieku

Dużo mówi się ostatnio o potędze inbound marketingu. Pojęcie można rozumieć jako przyciągnięcie potencjalnego klienta wartościowymi treściami. Innymi słowy, inbound marketing polega na tym, by tak zainteresować odbiorcę treścią, by ten sam wykonał pierwszy krok w kierunku nawiązania kontaktu z marką.

Inbound marketing można realizować poprzez prowadzenie firmowego bloga, zawierającego cenne wskazówki, poradniki, treści edukacyjne i inne związane z marką i jej działalnością. Blog to dobre miejsce na to, by zaprezentować się jako ekspert w branży i w ten sposób zyskać zaufanie odbiorców. Jest także pomocny w działaniach SEO – artykuły dobrze zoptymalizowane pod kątem wytycznych SEO poprawiają pozycjonowanie marki w wyszukiwarce, dzięki czemu więcej osób trafia na stronę.

W inbound marketingu można wykorzystać social media – prowadzić transmisje live czy czat na żywo ze specjalistą. Dobrze sprawdza się również oferowanie darmowych kursów, ebooków, webinarów czy próbek oferty (np. darmowa analiza, konsultacja czy wizualizacja).

marketing automation w firmie produkcyjnej

Przeczytaj także: Kim jest Twoja grupa docelowa?

Inbound marketing a automatyzacja

Czy można wykorzystać automatyzację w inbound marketingu? Oczywiście! Najprostszym przykładem jest stworzenie pop-upu informującego o dostępności newslettera. Potencjalny klient może sam zdecydować, czy chce otrzymywać unikalne treści na swoją skrzynkę mailową.

Wykorzystywany przez nas system SharpSpring, poza opcją tworzenia wyskakujących okienek czy newsletterów według konkretnych szablonów, oferuje możliwość przygotowania dedykowanego landing page, skierowanego do konkretnych odbiorców, czy też chatbota, poprzez którego potencjalni klienci będą mogli skontaktować się z marką, rozwiązać problemy pojawiające się na stronie czy rozwiać swoje wątpliwości dotyczące oferty, promocji i innych aspektów.

Promocja firmy produkcyjnej- Zadbaj o detale

Na rynku produkcyjnym panuje niemała konkurencja. Firma, która chce skutecznie wypromować swoją ofertę i realizować cele biznesowe, musi w pewien sposób wyróżnić się na tle rywali. Jak? Dbając o każdy najdrobniejszy detal swojej strategii marketingowej! Narzędzia marketing automation sprawdzają się doskonale w tym aspekcie. Przede wszystkim umożliwiają personalizację treści. Dodając imię klienta na reklamę banerową, wysyłając spersonalizowane maile czy kierując użytkownika na dedykowany landing page, sprawiamy, że czuje się wyjątkowo. To z kolei przekłada się na pozytywne postrzeganie marki przez klienta.

jak promować firmę produkcyjną marketing automation w firmie produkcyjnej

Sprawdź również: Zarządzanie klientami w marketing automation – o co tak właściwie chodzi?

Utrzymaj uwagę odbiorców dzięki marketing automation

Pozyskanie klienta to tylko połowa sukcesu. Prawdziwą sztuką jest utrzymać jego uwagę! Budowanie trwałych relacji z odbiorcami to proces, który wymaga zaangażowania i… wykorzystania specjalistycznych narzędzi marketing automation. 

Jedną z podstawowych funkcji oferowanych przez SharpSpring jest retargeting reklam. To nic innego jak przypomnienie odbiorcy o marce. Innymi słowy, jest to kierowanie spersonalizowanych reklam do odbiorców, którzy odwiedzili stronę, ale z niewiadomych przyczyn nie zdecydowali się na zakup. Retargeting wspomaga walkę ze tzw. zjawiskiem porzuconych koszyków, a także utrwala wizerunek marki w oczach odbiorców.

W budowaniu relacji z klientami pomocny jest e-mail marketing. Można wykorzystać go np. do obsługi posprzedażowej. Mowa przede wszystkim o wysyłaniu wiadomości po zakupie z prośbą o ocenę transakcji. W zamian można zaoferować klientowi zniżkę na kolejne zakupy, darmową dostawę czy gratisowy produkt przy następnych zakupach. Taka praktyka nie tylko ułatwia zbudowanie więzi na linii marka-klient, ale także doskonale wspomaga marketing rekomendacyjny – pozyskiwanie rzetelnych opinii od obecnych klientów wzmacnia wiarygodność marki na rynku.

W budowaniu relacji doskonale sprawdza się również wspomniana wcześniej wysyłka newsletterów. Świadomość przynależności do elitarnej grupy klientów, którzy otrzymują unikalne treści od marki, tworzy w oczach odbiorcy pozytywny wizerunek marki.

Marketing automation to cenne narzędzie w dzisiejszym biznesie. System ułatwia prowadzenie działalności poprzez wsparcie działań z zakresu marketingu, sprzedaży i obsługi klientów. Wdrożenie rozwiązań marketing automation to dobra inwestycja w rozwój marki!

Teraz już wiesz, że:

- narzędzia do automatyzacji wspierają marketing, sprzedaż i obsługę klienta w firmie produkcyjnej,
- w promocji firmy produkcyjnej warto wykorzystać inbound marketing,
- sposoby na utrzymanie uwagi odbiorców to m.in. retargeting czy e-mail marketing.