Zarządzanie klientami w marketing automation – o co tak właściwie chodzi?

Zarządzanie klientami

Czym byłaby firma bez klientów? To właśnie oni pozwalają jej realizować założone cele biznesowe, kształtować pozycję na rynku i odnosić spektakularne sukcesy w branży. Sekret udanego marketingu tkwi w racjonalnym zarządzaniu klientami. Niegdyś proces zarządzania był prawdziwym wyzwaniem. Dziś mamy marketing automation, czyli intuicyjne narzędzie, dzięki któremu wszystko jest łatwiejsze. W jaki sposób automatyzacja marketingu wspiera proces zarządzania klientami?

Z tego artykułu dowiesz się:

– na czym polega zarządzanie klientami w marketing automation,
– jakie funkcje ma system do automatyzacji marketingu.

Pojęcie marketing automation nieustannie przewija się w artykułach dotyczących efektywnej i przemyślanej promocji marki. Ideą automatyzacji jest usprawnienie procesów marketingowych i wsparcie działu sprzedaży. Systemy marketing automation odgrywają ważną rolę w zarządzaniu klientami. Jaką?

Zbieranie i analizowanie danych – fundament efektywnego zarządzania klientami

Proces zarządzania klientami powinien rozpocząć się od pytania: kim tak właściwie są odbiorcy danego przedsiębiorstwa? Wiedza na temat konsumentów to podstawa do przygotowania skutecznej strategii komunikacji marketingowej i baza do budowy długofalowych, opartych na zaufaniu relacji.

System marketing automation zbiera szczegółowe dane o odbiorcach. Ponadto umożliwia segmentację klientów, czyli podział szerokiego grona użytkowników na mniejsze podzbiory w oparciu o wspólne potrzeby, zainteresowania i priorytety. Odpowiednia kwalifikacja potencjalnych klientów to klucz do spersonalizowanej, indywidualnej komunikacji, niezbędnej do prowadzenia działań marketingowych na najwyższym poziomie.

Zarządzanie klientami w marketing automation

Sprawdź również: SharpSpring – system marketing automation – pogromca niezoptymalizowanych procesów

Zdobywanie potencjalnych klientów dzięki automatyzacji marketingu

Aby zarządzać klientami, najpierw trzeba ich zdobyć! Jak marketing automation wspiera pozyskiwanie potencjalnych klientów? Jedną z funkcji oferowanych przez system jest możliwość ustawienia powitalnej wiadomości, która będzie wyświetlać się użytkownikom po wejściu na stronę. Wiadomość musi być prosta, a przy tym ciekawa, zachęcająca i napisana w stylu odpowiadającym charakterowi grupy docelowej. Czasem wystarczy zwykły komunikat „Cześć, miło, że wpadłeś”, żeby zdobyć sympatię potencjalnego klienta.

Drugim ciekawym narzędziem, oferowanym przez marketing automation, są wyskakujące okienka zachęcające użytkowników do interakcji. Funkcja pop-upów często wykorzystywana jest do informowania potencjalnych klientów newsletterze. Aby skutecznie pozyskać dane użytkownika, warto zaoferować odbiorcom coś w zamian, np. kod rabatowy na zakupy, gratis czy darmową wysyłkę.

W efektywnym pozyskiwaniu klientów nieoceniona jest personalizacja przekazów reklamowych. Użytkownicy lubią, gdy firma zwraca się do nich bezpośrednio, uwzględniając specyficzne cechy, wymagania czy wartości. System automatyzacji marketingu umożliwia dostosowanie treści na stronie do konkretnego odbiorcy w czasie rzeczywistym, np. wzbogacając baner reklamowy o imię klienta. 

Kilka słów o personalizacji za pomocą marketing automation

Personalizacja ma ogromne znaczenie w zarządzaniu klientami i budowaniu długofalowych relacji. Dzięki narzędziom marketing automation marketerzy mogą tworzyć spersonalizowane reklamy, dostosowane do konkretnych użytkowników. System automatycznie dostosowuje produkt, tekst, grafikę czy porę wysłania wiadomości w konkretnym kanale komunikacji. Innymi słowy, dzięki automatyzacji marketingu możliwe jest kierowanie do klientów starannie dopasowanych komunikatów marketingowych. Przykładem są maile z życzeniami urodzinowymi i wyjątkowymi ofertami przeznaczonym wyłącznie dla danego konsumenta, tj. urodzinowy rabat na zakupy czy dodatkowa usługa gratis.

Zarządzanie klientami w marketing automation

Przeczytaj także: Jak zwiększyć zaangażowanie użytkowników w e-mail marketingu?

Dzięki marketing automation możesz towarzyszyć klientowi na każdym etapie podróży

Skuteczne zarządzanie klientami to towarzyszenie im na każdym etapie tzw. buyer journey. Narzędzia marketing automation monitorują zachowania użytkowników na wszytskich etapach marketingowego cyklu życia, analizują poziom ich zaangażowania i wspierają lead nurturing. Pozwalają docierać do potencjalnych i obecnych klientów w różnych kanałach przekazu – w mediach społecznościowych itp.

Przykładem jest remarketing, czyli wysyłanie spersonalizowanych wiadomości sprzedażowych do potencjalnych klientów. Remarketing wspiera walkę z tzw. zjawiskiem porzuconych koszyków, skutecznie przypomina o marce i buduje jej świadomość w oczach odbiorców.

Innym rozwiązaniem, oferowanym przez system marketing automation, jest obsługa posprzedażowa, a tym wysyłka maili z prośbą o wystawienie opinii w zamian za konkretne korzyści, np. niewielką zniżkę na kolejne zakupy. Maile z prośbą o opinie służą budowaniu długofalowych relacji z odbiorcami, a tym samym wspierają efektywne zarządzanie klientami.

Automatyzacja marketingu w SharpSpring… i wszystko jest łatwiejsze!

W naszych działaniach wykorzystujemy platformę SharpSpring, która przechowuje wszystkie dane w jednym miejscu, sprawiając, że zarządzanie klientami i prowadzenie kampanii marketingowych jest proste i przyjemne. System automatyzacji marketingu SharpSpring jest zintegrowany z różnymi narzędziami CRM (z ang. customer relations management) – umożliwia sprawną segmentację, prowadzenie testów A/B i komunikację z odbiorcami.

Dzięki SharpSpring firma może dbać o content na stronie, docierać do potencjalnych klientów w odpowiednich miejscach i momentach, a także reagować na zachowania konsumentów w czasie rzeczywistym. SharpSpring to jedna platforma marketing automation do obsługi całego cyklu zakupowego klienta. Postaw na automatyzację bez utraty personalizacji, wpływaj na decyzje zakupowe konsumentów, odnoś sukcesy i generuj atrakcyjne zyski!

Teraz już wiesz, że:

  • skuteczność działań marketingowych często zależy od odpowiedniego zarządzania obecnymi i potencjalnymi klientami, 
  • automatyzacja marketingu wspiera proces zarządzania klientami,
  • personalizacja przekazów reklamowych to klucz do sukcesu,
  • SharpSpring to intuicyjna platforma marketing automation, które wspiera wiele procesów marketingowych.

Zarezerwuj darmową konsultację

Umów się teraz

Podziel się artykułem z innymi

Facebook
LinkedIn
Scroll to Top