SharpSpring – system marketing automation – pogromca niezoptymalizowanych procesów

marketing automation

Spis treści

Czy wiedziałeś/wiedziałaś, że Marketing Automation zwiększa liczbę kwalifikowanych leadów w sektorze SMB o 451%? Inne z kolei badania wskazują na to, że wykorzystanie systemów automatyzacji marketingu pozwoliły na 25% wzrost ROI. Tutaj może zrodzić się pytanie jak udało się to osiągnąć, co takiego posiadają narzędzia marketing automation, że wyniki poszybowały w górę?

Od dłuższego czasu mówi się o tym, aby personalizować komunikaty wychodzące od marek do ich odbiorców. Również o tym, że rynek się ciągle zmienia. Przeszedł i wciąż przechodzi niemałą rewolucję, i nie chodzi już wyłącznie o suche slogany reklamowe, a o uczucia, które towarzyszą konsumentom w stosunku do firm. W końcu najczęściej zapamiętujemy reklamy, które wywołały w nas jakieś emocje. A w szczególności, gdy utożsamialiśmy się z bohaterem opowieści, albo jakkolwiek poczuliśmy więź z przekazem. 

Jednak personalizacja treści wcale nie jest łatwa. Raz, że trzeba mieć dobrze opracowaną strategię i dwa, warto mieć w swoich zasobach odpowiednie narzędzia, które mogłyby tę pracę ułatwić. Pomyśl, że chciałbyś/chciałabyś w newsletterach zwracać się do każdej osoby po imieniu i trzeba by było ręcznie wpisywać w każdy mail imię. Brzmi strasznie? Na szczęście na rynku pojawiły się narzędzia do automatyzacji marketingu, które mogą pomóc w dotarciu do potencjalnych klientów i wesprzeć dział marketingu oraz sprzedaży w ich codziennej pracy.

Naszym najświeższym odkryciem w dziedzinie marketing automation, które chcielibyśmy poniżej omówić jest system SharpSpring. Narzędzie pozwalające na wspieranie decyzji zakupowej klientów, dbanie o content na stronach www, tworzenie segmentów odbiorców, poprawianie współczynnika konwersji, zarządzanie bazą danych, dynamiczną treścią, wiadomościami SMS czy mailami, docieranie do konsumentów w odpowiednim momencie, reakcję na ich zachowania w czasie rzeczywistym i ostatecznie do zdobywania ich zaufania.

sharpspring marketing automation

Czym dokładnie jest system marketing automation od SharpSpring?

SharpSpring to platforma sprzedażowo-marketingowa z bardzo ciekawymi możliwościami automatyzacji działań. Zestaw oferowanych przez nich narzędzi umożliwia zespołom na pozyskiwanie większej liczby leadów, konwersji i sprzedaży, co pozwala na bardzo sprawne zoptymalizowanie zwrotów z inwestycji. System przechowuje wszystkie dane w jednym miejscu, co czyni go przyjaznym dla użytkownika centrum kontroli do prowadzenia kampanii. Wszystko, co niezbędne do optymalizacji znajduje się wewnątrz. Dzięki analizom i wsparciu SharpSpring zespoły w firmach mogą szybko wyciągnąć cenne spostrzeżenia, które pozwolą na poprawienie kampanii, a to może się bezpośrednio przyczynić do większych zarobków organizacji. Mając wszystko w jednym miejscu można zdecydowanie łatwiej i sprawniej rozwijać działania, a przy tym zwiększać wartość klientów. Przecież o to w końcowym rozrachunku chodzi. Bycie przeciętną marką w obecnym świecie może się już nie obronić. Jest w porządku, ale na dłuższą metę może stwarzać sporo ograniczeń. Jednymi z najważniejszych czynników dla każdej organizacji są relacje z klientami, niestety zbudowanie ich wcale nie jest takie proste. Na pewno nie wtedy, gdy dane są porozrzucane w różnych miejscach i tak naprawdę nie wiemy do kogo docieramy. Dzięki systemom marketing automation zarządzanie wieloma kanałami komunikacji jest dla marketerów i działu sprzedaży znacznie prostsze. Nie tylko daje to sporą oszczędność czasu, ale jednocześnie pomaga w nakłanianiu klientów do dokonania zakupu w Twojej firmie.

Sprawdź również: Jak zacząć przygodę z marketing automation?

Działania marketingowe powinny być dobrze przemyślane. Nie chodzi tylko o wybór kanałów komunikacji, ale również o odpowiednio dobrany content, na który potencjalny klient może się natknąć w sieci. Warto zastanowić się jak chcemy ściągnąć użytkowników na naszą stronę internetową. Musimy czymś przykuć jego uwagę, zachęcić do działania, a co działa lepiej od spersonalizowanej komunikacji, dobranej do konkretnego użytkownika?

sharpspring automatyzacja marketingu

Systemy marketing automation to nie tylko e-mail marketing

Są trzy rzeczy, które nas szczególnie irytują – korki na ulicach, gdy makaronu ugotujemy więcej niż sosu (albo na odwrót) i gdy ktoś mówi, że marketing automation to tylko wysyłka maili. Lub co gorsza – rozsyłanie spamu. Gdyby tak było, to prawdopodobnie ten system nazywałby się zupełnie inaczej, a okazuje się, że dobrze zintegrowany może czynić cuda. Zajrzeliśmy w środek SharpSpringa i ilość funkcji nas naprawdę zaskoczyła. W pierwszej kolejności warto zaznaczyć, że jest on całkowicie integrowalny z systemami CRM. Jest to w naszej opinii podstawa, ale warto to podkreślić, że to narzędzie do automatyzacji działań przesyła informacje do systemu sprzedażowego w czasie rzeczywistym. Dzięki temu, że SharpSpring segmentuje i tworzy grupy użytkowników testowanie odpowiednich komunikatów staje się naprawdę przyjemnym procesem. Co więcej – testy A/B są jedną z kolejnych podstawowych funkcji. Jeśli pojawił się problem z zarządzaniem Social Mediami, bo na przykład brakuje na to czasu albo zasobów, to to narzędzie również rozwiązuje ten problem. Można połączyć ze sobą obie platformy i zarządzać tymi kanałami komunikacji z jednej platformy. Co poza tym?

Co jeszcze skrywa w sobie SharpSpring?

Niejedna marka wykorzystuje do kontaktu z klientem wiadomości SMS. Automatyzacja i personalizacja komunikatów wysyłanych za pomocą e-mail marketingu czy SMS, dynamiczne formy reklam oraz treści na stronie www, rozsyłanie powiadomień z komunikatami sprzedażowymi, gdy klient jest bliski zakupu, przegląda konretne produkty lub (oby nie!) opuszcza stronę, analityka sprzedażowa, identyfikowanie nieznanego ruchu czy też optymalizacja kampanii znajdują się właśnie w tym jednym miejscu. Zakładamy, że niejeden marketer miał koszmar o porzuconych koszykach przez klientów. To właśnie marketing automation daje możliwość stworzenia szansy na uniknięcie tego problemu. Po prostu we właściwym czasie do użytkowników zostanie wysłany komunikat z prośbą o dokończenie zakupów. Patrząc całościowo na działania sprzedażowe dotarcie do klienta w odpowiednim momencie może zdziałać naprawdę dużo dobrego. Współczynnik konwersji jest niestety bezlitosny i aby utrzymać go na odpowiednim poziomie powinniśmy mieć widoczną przewagę konkurencyjną. Jedną z najłatwiejszych rzeczy jest wykorzystanie własnej bazy danych i dotarcie do klientów, których już zdobyliśmy, ponieważ zwiększenie ich wartości będzie prostsze (i tańsze) niż pozyskanie nowego użytkownika.

Automatyzacja marketingu z SharpSpring

Co warto wiedzieć o sharpspring marketing automation

Powtórzymy to prawdopodobnie już setny raz, ale komunikacja z potencjalnymi klientami to klucz do sukcesu. Nie chodzi tutaj tylko o użytkowników odwiedzających Twoją stronę, czy takiego, który już jest na Social Mediach Twojej firmy. Działania marketingowe powinny docierać także do tego potencjalnego klienta poprzez różne kanały komunikacji i to najlepiej w czasie rzeczywistym. Marketing automation pozwala na odciążenie w tym procesie działów marketingu. Dobrze zintegrowany i zaimplementowany system zbierze bazę danych, pogrupuje ją według odpowiednich kryteriów i na ich podstawie stworzy nam segmenty z informacjami.

To nie będą tylko dane demograficzne. Systemy marketing automation bazują głównie na danych personalnych. Zbierają informacje na przykład o miejscu zamieszkania, wejściu na daną stronę www, liczbie złożonych zamówień, wartości klientów na przestrzeni czasu, weryfikują czy została wyrażona zgoda na otrzymywanie treści marketingowych lub przetwarzanie danych osobowych albo czy dane produkty cieszyły się zainteresowaniem klientów. Ostatecznie wszystkie te (i jeszcze wiele innych) cechy pozwolą na dopasowanie wiadomości wysyłanych użytkownikom, prowadzenie jeszcze lepszych i precyzyjniejszych działań marketingowych a także na zdobycie większej wiedzy o Twoich klientach. Dzięki marketing automation konwersja w sklepie internetowym może wzrosnąć nawet kilkukrotnie.

Wdrożenie rozwiązań Marketing Automation jest prostsze niż się wydaje

Z odpowiednim zespołem można przenosić góry i zdobywać garnce na końcach wszystkich tęcz. Nie ma nic odkrywczego w tym, że siłą napędową każdej organizacji są ludzie. Sukces jest w dużej mierze zależny właśnie od nich. Nie inaczej jest w tym przypadku – dobrze przygotowane osoby są w stanie odpowiedzieć na wiele pytań i rozwiać niejedną wątpliwość. Często spotykamy się z tym, że systemy marketing automation nie są dobrze dobrane do danej organizacji, co często wiąże się ze stresem, poczuciem źle wydanych pieniędzy i długą implementacją narzędzi.

Zarezerwuj darmową konsultację

Umów się teraz

Podziel się artykułem z innymi

Facebook
LinkedIn
Scroll to Top