Ale aby poprawnie stworzyć własny lejek sprzedażowy, warto zrozumieć, na czym opiera się jego logika, oraz skorzystać z przydatnych narzędzi. W tym artykule omówimy różne narzędzia do tworzenia lejka sprzedażowego, ich cechy i znaczenie.
Co to jest lejek sprzedażowy i jakie są narzędzia do tworzenia lejka sprzedażowego?
Zanim przejdziemy do omawiania narzędzi, zacznijmy od krótkiej definicji, która pomoże Ci zrozumieć, czym jest lejek sprzedażowy i dlaczego jest tak ważny.
Lejek sprzedażowy to proces składający się z kilku etapów, które przekształcają potencjalnych klientów (leadów) w klientów. Proces ten jest podzielony na kilka poziomów, które mają na celu kierowanie klientów przez różne etapy decyzyjne.
Ale musisz przy tym pamiętać, że lejek sprzedażowy w B2B wygląda nieco inaczej niż w B2C – nie kończy się w końcu koszykiem zakupowym, a na przykład podpisaniem umowy. Również prezentacja produktu jest bardziej zaawansowana (nie jest to, jak w e-commerce B2C, opis produktu) i wymaga wsparcia konsultanta. Na ostateczny wynik sprzedaży wpływ ma praca całego zespołu, który w końcu przedstawia usługę bądź produkt i odpowiada za ofertowanie i negocjacje.
Źródło: https://www.salesbook.com/pl/blog/sprzedaz/czym-jest-lejek-sprzedazowy-i-jak-go-stworzyc/
Dlaczego lejek sprzedażowy jest ważny?
Lejek sprzedażowy jest kluczowym narzędziem dla każdego przedsiębiorstwa, które chce skutecznie pozyskiwać klientów. Dlaczego?
- Pomaga zrozumieć, na jakim etapie znajdują się potencjalni klienci i dostosować działania marketingowe do ich potrzeb.
- Dzięki lejkowi można skoncentrować wysiłki na tych potencjalnych klientach, którzy są najbardziej skłonni do zakupu, co zwiększa efektywność działań marketingowych. Sprzyja temu np. zautomatyzowana segmentacja leadów.
- Lejek pozwala na śledzenie, ile potencjalnych klientów przechodzi przez każdy etap, co pozwala na ciągłe dostosowywanie strategii.
- Dzięki bardziej ukierunkowanym działaniom można zwiększyć współczynnik konwersji, czyli procent potencjalnych klientów, których udało Ci się przekształcić w rzeczywistych partnerów biznesowych.
Lejek sprzedaży – narzędzie godne Twojej uwagi
Teraz, gdy już wiesz, dlaczego lejek sprzedażowy jest ważny, możemy przejść do omówienia przykładowego narzędzia, dzięki któremu wniesiesz swój lejek sprzedażowy na nowy poziom – poznaj SharpSpring!
- SharpSpring to jedna z najbardziej elastycznych platform na rynku.
- Oferuje – poza lejkiem sprzedażowym – integrację z narzędziami innych firm lub natywnymi, systemami CRM i CMS, zintegrowane śledzenie połączeń i wiele, wiele więcej.
- Z pomocą narzędzia SharpSpring stworzysz lejek sprzedażowy, który będzie skuteczny, bo oparty o danych.
- SharpSpring oferuje zaawansowany system punktacji leadów. Dzięki niemu bez trudu opracujesz metodę, która pozwoli Ci docierać do odpowiednich leadów w odpowiednim czasie (i na dobrym etapie lejka), co prowadzi do zwiększenia zysków i obniżenia kosztów, na przykład za sprawą zmniejszenia nakładu pracy na obsługę słabo rokujących klientów.
- Dzięki doskonale rozwiniętej automatyzacji wprowadzisz swój biznes na zupełnie nowy poziomy analityki i zwiększysz skuteczność prowadzonych działań.
Poza tym, warto znać takie dedykowane lejkowi sprzedaży narzędzie (a raczej narzędzia), jakie wymieniliśmy poniżej.
Narzędzia do tworzenia lejka sprzedażowego - przykłady
GetResponse (kompleksowa platforma automatyzacji, która oferuje wiele narzędzi do tworzenia lejka sprzedażowego, w tym strony docelowe, e-mail marketing), ThriveCart (narzędzie do sprzedaży produktów i usług, które oferuje elastyczny kreator koszyków i upselling) czy WPFunnels (kreator WordPress, w którym możesz stworzyć wizualną reprezentację swojego lejka sprzedażowego).
Pamiętaj – wybór narzędzia do tworzenia lejka sprzedażowego zależy od konkretnych potrzeb i celów Twojego biznesu. Jeżeli poszukujesz "lejek sprzedaży narzędzie", to pamiętaj, że każde z nich ma swoje unikalne cechy i zalety, więc zastanów się, które najlepiej spełnią Twoje potrzeby. SharpSpring to niewątpliwie jedno z najbardziej elastycznych i wielowymiarowych narzędzi, jakie są dostępne na rynku.