Rzeczywistość rynkowa

Za nami rok, który był trudny dla każdej branży. Sukcesem okazało się utrzymanie na powierzchni. Niektórym firmom udało się uzyskać wzrost, niektóre zaliczyły niestety spadki mimo, że 2022 był dla nich wyjątkowo dobry. Pewne jest, że w obu przypadkach wkładano kilka razy więcej pracy, niż wcześniej. Tyle samo starań i tyle samo stresu, a rezultaty dalej poza oczekiwaniami.

Powoli wchodzimy w 2024, w rok umiarkowanej stabilizacji. Obecnie na rynku istnieje znacząca przestrzeń dla firm, które chcą innowacyjnie podejść do swoich strategii marketingowych. Innowacje, w szczególności innowacje radykalne, powinny i będą silnym trendem w 2024 r. dla marek, które chcą znaleźć najlepszą drogę do przyrostowego wzrostu (Kantar, 2024). Mowa tu o byciu odważnym, testowaniu i uczeniu się. Najnowszy raport Kantara “Marketing trends 2024” podaje, że:

Marki postrzegane jako innowacyjne zapewniają 3x większy wzrost niż marki, które nie są innowacyjne.

Choć automatyzacja marketingu nie jest niczym nowym, to firmy (szczególnie branża B2B) traktują jej narzędzia i bogate możliwości jako właśnie innowacje, wokół której nierzadko obchodzą się z lękiem z daleka. Badania wskazują, że wiele organizacji nadal opiera się na tradycyjnych metodach w strategiach marketingowo - sprzedażowych, pomijając zaawansowane możliwości, jakie oferuje automatyzacja. To właśnie otwiera drzwi do stworzenia wyraźnej przewagi konkurencyjnej dla tych, którzy ją wdrożą.

Budowanie trwałej przewagi konkurencyjnej

Skoro jeszcze niewiele firm skutecznie wdrożyło automatyzację marketingu, to branża B2B może systemowo pokonać konkurencję. Czy prognozy na kolejny rok są optymistyczne? Jest nadzieja! Według raportu HubSpot “The state of marketing 2023”:

46% marketerów, którzy są skuteczni i osiągają wyniki, korzysta z automatyzacji marketingu.

W dzisiejszym konkurencyjnym rynku, wdrożenie automatyzacji marketingu może stanowić kluczową strategię biznesową, pozwalającą osiągnąć przewagę nad rywalami i generować coraz to większe zyski dla firmy. Na efekty wdrożenia nie trzeba czekać długo. Już w drugim kwartale działań automatyzacji można zauważyć poprawę konwersję w procesie marketingowo - sprzedażowym, poprawę skuteczności sprzedaży handlowców i pracy z bazą.

Aberdeen odkryło, że automatyzacja marketingu prowadzi do 107% lepszej konwersji potencjalnych klientów, 40% większych transakcji, 20% wyższych kwot realizacji i 17% poprawy dokładności prognoz1.

Ponieważ technologie automatyzacji wciąż się rozwijają (choć same systemy są na tyle dobre, że nie muszą), marketerzy, którzy korzystają z tych narzędzi i używają ich skutecznie, prawdopodobnie osiągną lepszą wydajność, lepsze doświadczenia klientów i większy zwrot z inwestycji z ich działań marketingowych B2B.

Pewne rozwiązanie na trudne czasy

Oszczędność czasu, zwiększenie efektywności, personalizacja komunikacji, wzrost konwersji i sprzedaży, lepsze zarządzanie lejkiem sprzedażowym oraz większa lojalność klientów, to tylko niektóre z korzyści, które można osiągnąć dzięki automatyzacji

Automatyzacja pozwala marketerom B2B skalować swoje wysiłki bez proporcjonalnego zwiększania zasobów. Jeden system do automatyzacji marketingu jest w stanie ponadto zaoszczędzić czas, który Ty, wraz ze swoim zespołem, włożyłbyś na wybór, testowanie i  wdrożenie osobnych narzędzi. Marketing automation to zdecydowanie optymalne kosztowo rozwiązanie na te trudne czasy, więc planując budżet i działania dla swojego biznesu, powinieneś je rozważyć. 

Liczby mówią tu same za siebie:

  • 44% użytkowników automatyzacji marketingu odnotowuje zwrot w ciągu sześciu miesięcy.
  • Firmy korzystające z automatyzacji marketingu częściej odnotowują szybszy wzrost, niż pozostałe firmy.
  • Firmy, które mają w pełni wdrożony system automatyzacji marketingu, osiągają o 32% wyższe przychody w porównaniu z 10% dla pozostałych.
  • Firmy posiadające kompletnie wdrożony system automatyzacji osiągają o 79% wyższe przychody niż pozostałe firmy2.

Nie ważne czy jesteś marketerem, sprzedawcą czy właścicielem firmy, twoim ważnym zadaniem na przełom 2023/2024 jest upewnienie się, że umieściłeś automatyzację marketingu w planach i budżetach, co pozwoli twojej firmie (a nie konkurentom) zbudować trwałą przewagę.

Wdrożenie marketing automation jest nie tylko krokiem w stronę większej efektywności, ale przede wszystkim strategiczną decyzją, która może realnie wpłynąć na pozycję Twojej firmy na rynku i wygenerować większe zyski dla marki. W obliczu faktu, że konkurencja wciąż nie wykorzystuje w pełni tego potencjału, masz szansę zbudować trwałą przewagę konkurencyjną i wygrać walkę o uwagę potencjalnego klienta.

  1. https://www.marketveep.com/blog/40-stats-marketing-for-manufacturers  
    za https://www.aberdeen.com/ ↩︎
  2. https://marketsplash.com/marketing-automation-statistics/ ↩︎