Na Twojej stronie pojawiają się świetne treści, posty w mediach społecznościowych są
bliskie ideału, a newsletter wyróżnia się na tle konkurencyjnych. Wydawać by się mogło, że
czeka Cię marketingowy sukces. Jednak w tym wszystkim panuje jakiś chaos, nie masz
kontroli nad poszczególnymi kampaniami, działania są niespójne i przez to nie prowadzą do
najważniejszego celu Twojej firmy produkcyjnej – czyli sprzedaży. Jak ogarnąć marketing i
cieszyć się spektakularnymi wynikami? System marketing automation pomoże Ci odnaleźć
się w marketingowym rozgardiaszu!

Dlaczego Twój marketing nie jest spójny?

Współczesny świat marketingu internetowego daje nam mnóstwo możliwości. Możemy
projektować kreatywne kampanie w social mediach, które będą generować milionowe zasięgi,
tworzyć wartościowy content na stronie, który pomoże wypozycjonować ją w wyszukiwarce i
dostarczy odbiorcom cennych informacji, oferować klientom sprawną obsługę dzięki chatbotom,
live chatom i innym narzędziom, wysyłać dopracowane newslettery, tworzyć dedykowane landing
pages i wiele innych. Innymi słowy, możemy prowadzić interesujące, spersonalizowane,
dopieszczone w najdrobniejszych detalach kampanie marketingowe, które pozwolą nam wyróżnić
się na tle konkurencji, dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, zwiększyć konwersję i ostatecznie –
odnieść sukces na rynku.
Złożona specyfika marketingu internetowego wiąże się z koniecznością zatrudnienia wielu
dedykowanych specjalistów. Powierzenie ekspertom poszczególnych obszarów marketingom to
gwarancja, że wszystko zostanie wykonane z najwyższą jakością, przy uwzględnieniu
najnowszych trendów rynkowych, zasad marketingu w internecie i potrzeb klientów.
Mnogość aktywów marketingowych i związana z nią konieczność zatrudnienia wielu specjalistów
rodzi jednak problem związany z ich spójnością i nadzorowaniem. Jak ogarnąć cały marketing i z
łatwością realizować cele biznesowe w branży produkcyjnej?

Jak ogarnąć marketing w firmie produkcyjnej? Rozwiązaniem jest automatyzacja!

Aby zintegrować wszystkie działania marketingowe i dzięki temu efektywnie zarządzać
marketingiem, niezbędna jest szczegółowa baza danych, zawierająca kompletną informację
marketingową. Mowa nie tylko o danych dotyczących wszystkich działań firmy z obszaru
marketingu, ale także informacji o grupie docelowej – a w szczególności o zachowaniach klientów
na stronie internetowej, treściach, które najbardziej ich interesują, ich preferencjach i potrzebach.
Zebranie wszystkich cennych informacji marketingowych w jednym miejscu to klucz do tego, by
prowadzić zintegrowane kampanie w wielu kanałach przekazu i przy wykorzystaniu różnych
narzędzi – takich jak content marketing, newsletter czy remarketing.
Aby efektywnej zarządzać całym marketingiem, niezbędny jest specjalny CRM marketingowy, czyli
zaawansowany system marketing automation, który pozyskuje informacje z różnych źródeł, zbiera
je w jednej bazie i dzięki temu umożliwia pracownikom prowadzenie spójnych działań
marketingowo-sprzedażowych.

automatyzacja marketingu w firmie
marketing w firmie produkcyjnej

Zintegrowane działania marketingowe dzięki marketing automation – przykład

Działanie systemu marketing automation najlepiej zrozumieć na przykładzie. Zauważyłeś, że na
Twojej stronie jest duży ruch, który nie przekłada się na konwersję. Twoim celem jest zwiększenie
sprzedaży. Marketing automation zbiera szczegółowe dane o potencjalnych klientach
odwiedzających Twój e-commerce (sprawdza, jakie treści przemawiają do nich najbardziej, co
klikają itd.) i przedstawia je w jednym miejscu. Na podstawie zebranych danych copywriter
przygotowuje artykuły sponsorowane i wartościowy content na Twojego bloga firmowego,
specjalista ds. e-mail marketingu tworzy plan kampanii mailingowej, która ma promować konkretne
produkty i zachęcać do interakcji, marketerzy tworzą banery, które będą automatycznie wyświetlać się na stronie głównej, a dział handlowy wysyła spersonalizowane oferty do osób, które najbardziej
pasują do profilu idealnego klienta. Działania marketingowe są spójne i dopracowane, a wszystkim
można zarządzać z poziomu jednego, intuicyjnego panelu.

Raporty – jeszcze lepszy marketing w firmie produkcyjnej

Cenną funkcją systemu marketingu automation jest możliwość generowania raportów z
podejmowanych działań marketingowych. Raporty dają pełen obraz prowadzonych kampanii,
przedstawiają jej mocne i słabe strony, najlepsze i najgorsze elementy. Dzięki temu stanowią
podstawę do generowania efektywniejszych, bardziej dopasowanych kampanii w przyszłości.
Można więc śmiało stwierdzić, że automatyzacja to szansa na lepszy marketing nie tylko dziś, ale
w perspektywie długofalowej.
System marketing automation to serce marketingu w firmie produkcyjnej. Oprogramowanie ułatwia
prowadzenie zintegrowanych i dzięki temu efektywnych działań marketingowych. Ponadto pozwala
monitorować i zarządzać wszystkimi aktywami marketingowymi z jednego miejsca. Inwestycja w
system MA to inwestycja w gwarantowany rozwój marki!