Narzędzia do tworzenia lejka sprzedażowego

Lejek sprzedaży narzędzie

Jeśli aktywnie działasz w biznesie, na pewno rozumiesz, że skuteczne pozyskiwanie klientów jest kluczowym elementem sukcesu każdej firmy. Jednym z najefektywniejszych sposobów na poprawę tego procesu jest tworzenie lejka sprzedażowego, czyli narzędzia, które pomoże Ci przekształcić potencjalnych klientów  –  czyli leady  –  w rzeczywistych klientów  –  czyli osoby, które przyniosą Twojej firmie zysk. 

Ale aby poprawnie stworzyć własny lejek sprzedażowy, warto zrozumieć, na czym opiera się jego logika, oraz skorzystać z przydatnych narzędzi. W tym artykule omówimy różne narzędzia do tworzenia lejka sprzedażowego, ich cechy i znaczenie.

Co to jest lejek sprzedażowy i jakie są narzędzia?

Zanim przejdziemy do omawiania narzędzi, zacznijmy od krótkiej definicji, która pomoże Ci zrozumieć, czym jest lejek sprzedażowy i dlaczego jest tak ważny. 

Lejek sprzedażowy to proces składający się z kilku etapów, które przekształcają potencjalnych klientów (leadów) w klientów. Proces ten jest podzielony na kilka poziomów, które mają na celu kierowanie klientów przez różne etapy decyzyjne.

Ale musisz przy tym pamiętać, że lejek sprzedażowy w B2B wygląda nieco inaczej niż w B2C  –  nie kończy się w końcu koszykiem zakupowym, a na przykład podpisaniem umowy. Również prezentacja produktu jest bardziej zaawansowana (nie jest to, jak w e-commerce B2C, opis produktu) i wymaga wsparcia konsultanta. Na ostateczny wynik sprzedaży wpływ ma praca całego zespołu, który w końcu przedstawia usługę bądź produkt i odpowiada za ofertowanie i negocjacje.

Źródło: https://www.salesbook.com/pl/blog/sprzedaz/czym-jest-lejek-sprzedazowy-i-jak-go-stworzyc/

Dlaczego lejek sprzedażowy jest ważny?

Lejek sprzedażowy jest kluczowym narzędziem dla każdego przedsiębiorstwa, które chce skutecznie pozyskiwać klientów. Dlaczego?

  • Pomaga zrozumieć, na jakim etapie znajdują się potencjalni klienci i dostosować działania marketingowe do ich potrzeb.
  • Dzięki lejkowi można skoncentrować wysiłki na tych potencjalnych klientach, którzy są najbardziej skłonni do zakupu, co zwiększa efektywność działań marketingowych. Sprzyja temu np. zautomatyzowana segmentacja leadów.
  • Lejek pozwala na śledzenie, ile potencjalnych klientów przechodzi przez każdy etap, co pozwala na ciągłe dostosowywanie strategii.
  • Dzięki bardziej ukierunkowanym działaniom można zwiększyć współczynnik konwersji, czyli procent potencjalnych klientów, których udało Ci się przekształcić w rzeczywistych partnerów biznesowych.

Lejek sprzedaży  –  narzędzie godne Twojej uwagi

Teraz, gdy już wiesz, dlaczego lejek sprzedażowy jest ważny, możemy przejść do omówienia przykładowego narzędzia, dzięki któremu wniesiesz swój lejek sprzedażowy na nowy poziom  –  poznaj SharpSpring!

  • SharpSpring to jedna z najbardziej elastycznych platform na rynku.
  • Oferuje  –  poza lejkiem sprzedażowym  – integrację z narzędziami innych firm lub natywnymi, systemami CRM i CMS, zintegrowane śledzenie połączeń i wiele, wiele więcej.
  • Z pomocą narzędzia SharpSpring stworzysz lejek sprzedażowy, który będzie skuteczny, bo oparty o danych. 
  • SharpSpring oferuje zaawansowany system punktacji leadów. Dzięki niemu bez trudu opracujesz metodę, która pozwoli Ci docierać do odpowiednich leadów w odpowiednim czasie (i na dobrym etapie lejka), co prowadzi do zwiększenia zysków i obniżenia kosztów, na przykład za sprawą zmniejszenia nakładu pracy na obsługę słabo rokujących klientów.
  • Dzięki doskonale rozwiniętej automatyzacji wprowadzisz swój biznes na zupełnie nowy poziomy analityki i zwiększysz skuteczność prowadzonych działań. 

Poza tym warto znać takie dedykowane lejkowi sprzedaży narzędzie (a raczej narzędzia) jak:

GetResponse (kompleksowa platforma automatyzacji, która oferuje wiele narzędzi do tworzenia lejka sprzedażowego, w tym strony docelowe, e-mail marketing), ThriveCart (narzędzie do sprzedaży produktów i usług, które oferuje elastyczny kreator koszyków i upselling) czy WPFunnels (kreator WordPress, w którym możesz stworzyć wizualną reprezentację swojego lejka sprzedażowego).

Pamiętaj – wybór narzędzia zależy od konkretnych potrzeb i celów Twojego biznesu. Każde z tych narzędzi ma swoje unikalne cechy i zalety, więc zastanów się, które najlepiej spełnią Twoje potrzeby. SharpSpring to niewątpliwie jedno z najbardziej elastycznych i wielowymiarowych narzędzi, jakie są dostępne na rynku.

Zarezerwuj darmową konsultację

Umów się teraz

Podziel się artykułem z innymi

Facebook
LinkedIn
Scroll to Top