Kluczowe rezultaty automatyzacji marketingu

rezultaty automatyzacji marketingu flowmore

Jakie mogą być korzyści dla przedsiębiorstwa z wykorzystania narzędzi marketing automation? Jakie są rezultaty automatyzacji marketingu, o których śni nie jeden handlowiec? Zapoznaj się z artykułem poniżej i zainspiruj się do wzniesienia swojej firmy B2B na jeszcze wyższy poziom. 

Rezultaty automatyzacji marketingu, które napędzają biznes B2B

Automatyzacja marketingu to temat, który może nam pomóc w dużej liczbie obszarów w zakresie marketingu i sprzedaży. Przyjrzyjmy się niektórym z nich. Które rezultaty automatyzacji marketingu przekonują Ciebie najbardziej?

Automatyzacja marketingu staje się nieodzownym elementem skutecznych strategii marketingowych, zwłaszcza w sektorze B2B. Kluczową podstawą jej skuteczności jest poprawa personalizacji poprzez wykorzystanie posiadanych i zbieranych danych oraz zastosowanie nowych technologii. Dzięki temu firmy mogą lepiej dostosować swoje działania do potrzeb i oczekiwań klientów, co przekłada się na znaczące korzyści biznesowe.

Rezultaty automatyzacji marketingu Flowmore

Poniżej prezentujemy najważniejsze liczby, które podkreślają wpływ automatyzacji marketingu na rozwój biznesu:

  • Średni zwrot z inwestycji (ROI) w marketing automation wynosi x5,44. To oznacza, że każda złotówka zainwestowana w automatyzację przynosi średnio pięciokrotnie większy zwrot*.
  • Firmy korzystające z automatyzacji wiadomości e-mail generują 2 razy więcej leadów. Automatyczne kampanie e-mailowe są znacznie bardziej efektywne w przyciąganiu potencjalnych klientów*.
  • Automatyzacja marketingu pomaga firmom osiągnąć 451% wzrostu liczby kwalifikowanych leadów. To pokazuje, jak znaczący wpływ może mieć automatyzacja na jakość i ilość generowanych leadów**.

Dodatkowo, dane pokazują, że automatyzacja marketingu jest coraz bardziej powszechna i doceniana wśród marketerów:

  • 96% marketerów korzysta z platform automatyzacji marketingu lub planuje ich wdrożenie w ciągu roku. To świadczy o rosnącym zaufaniu do tych narzędzi i ich skuteczności w działaniach marketingowych.
  • 75% przychodów z e-maili pochodzi z spersonalizowanych wiadomości. Personalizacja jest kluczowym elementem skutecznych kampanii e-mailowych, znacząco zwiększając ich efektywność.
  • Około 17,4% marketerów wskazało, że uważają automatyzację marketingu za jedną z najbardziej wpływowych strategii marketingu cyfrowego. To podkreśla znaczenie automatyzacji jako kluczowego narzędzia w arsenale nowoczesnych strategii marketingowych.

Więcej szczegółów znajdziesz tutaj

Jeżeli chcesz zgłębić temat korzyści marketing automation, to zachęcamy do zapoznania się z poniższym artykułem:

Jakie problemy w B2B rozwiązuje automatyzacja marketingu?

Automatyzacja marketingu nie tylko zwiększa efektywność działań marketingowych, ale także przynosi wymierne korzyści finansowe, co czyni ją nieodzownym elementem współczesnych strategii biznesowych, bardzo niedocenianych w sektorze B2B. Zautomatyzuj swoje działania marketingowe i wdroż systemy marketing automation, aby zaoszczędzić czas i zdobywać więcej nowych klientów.

*”Email Marketing Automation: What is it & Why it Matters?” by Voilanorbert
**”Marketing Automation By The Numbers” by Business 2 Community

Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak osiągnąć sukces automatyzacji marketingu w swoim biznesie B2B – daj nam znać 👇

Zarezerwuj darmową konsultację

Umów się teraz

Podziel się artykułem z innymi

Facebook
LinkedIn
Scroll to Top