Jak zwiększyć konwersję dzięki marketing automation?
Celem automatyzacji marketingu jest zwiększenie efektywności, oszczędność czasu i poprawa wyników firmy – w tym współczynnika konwersji. W jaki sposób MA wpływa na konwersję? Przyjrzyjmy się temu, co je łączy.
Zwiększenie zaangażowania
Automatyzacja marketingu umożliwia dostarczanie użytkownikom spersonalizowanych treści i ofert, które są po prostu lepiej dopasowane do ich oczekiwań i potrzeb (nie tylko zakupowych). Dzięki temu odbiorcy są bardziej zaangażowani i skłonni do interakcji z Twoją stroną, co zwiększa szanse na konwersję, Twoja marka przestaje być dla nich bowiem całkowicie anonimowa – nawiązuje się pewna marketingowa relacja.
Poprawa Twojego timingu – bądź na czas!
Wyświetliłeś użytkownikowi świetną reklamę, ale… już po zakupie u konkurencji? A może przegapiłeś ważny termin w kalendarzu i newslettery dotarły do klientów zbyt późno? Automatyzacja marketingu pozwala dostarczać komunikaty w odpowiednim czasie. Wiele procesów możesz całkowicie zautomatyzować, dzięki czemu bez Twojego wkładu praca będzie szła do przodu. Co ciekawe, automatyzacja marketingu umożliwia zbieranie odpowiednich danych i podejmuje decyzje na podstawie aktywności odbiorców, co zwiększa szanse na dotarcie do nich w kluczowych momentach, gdy są – po pierwsze – online, a po drugie – bardziej skłonni do podejmowania działań. Co nie mniej istotne, MA to również rozwiązanie na problem porzuconych koszyków – automatyczna wysyłka maili o niedokończonym zamówieniu (z przypomnieniem o produktach, które zainteresowały użytkownika, oraz podobnych pozycjach) ma szansę na domknięcie wielu procesów zakupowych, które normalnie by przepadły. Chyba nie musimy tłumaczyć, jak odpowiada to na pytanie o to, jak zwiększyć konwersję w sklepie?
Skalowalność i spójność
Automatyzacja marketingu umożliwia prowadzenie spójnych kampanii na większą skalę oraz bardzo skutecznych, dopasowanych do potrzeb odbiorców działań dedykowanych wąskiemu gronu użytkowników. Marketing automation jest skalowalny i nie traci swoich właściwości ani w przypadku małych firm, ani gdy mówimy o bardzo dużych e-commerce. Będzie też rósł razem z Twoją marką – nie ma przeciwwskazań, żeby zacząć przygodę z MA jeszcze kiedy firma jest niewielka oraz kontynuować ją w trakcie intensywnego wzrostu.
Z marketing automation możesz efektywnie komunikować się z większą liczbą odbiorców, dostarczając im spersonalizowane treści i oferty. Skalowalność procesu automatyzacji pozwala osiągnąć większe rezultaty w zakresie konwersji – użytkownicy nie uciekają z lejka sprzedażowego na żadnym etapie z powodu niedopasowanej strategii czy luk w działaniach.
Optymalizacja procesu sprzedaży
Jak zwiększyć konwersję? Optymalizować, i to wszystko!
Automatyzacja marketingu umożliwia dokładną analizę danych, identyfikację najsłabszych obszarów w działalności firmy i optymalizację wszystkich etapów procesu sprzedaży. Z pomocą odpowiednich narzędzi możesz monitorować wskaźniki konwersji, śledzić zachowania klientów i dostosowywać swoją strategię marketingową w taki sposób, aby ostatecznie zwiększyć efektywność konwersji.
Segmentacja odbiorców
Jak dobrze znasz swoich klientów? Ile jesteś w stanie powiedzieć na ich temat bez zbierania odpowiednich danych?
Automatyzacja marketingu umożliwia segmentację odbiorców na podstawie różnych czynników, takich jak preferencje, zachowania zakupowe czy wreszcie dane demograficzne. Dzięki temu możesz lepiej dostosować komunikację do potrzeb i zainteresowań konkretnych grup, co prowadzi do większej skuteczności konwersji – w końcu wiesz, do kogo pisać i jak pisać, a do tego nie wystosowujesz takiej samej wiadomości do wszystkich. Pamiętaj, że Twoja grupa odbiorców może być mniej jednolita niż się spodziewasz! I tutaj wchodzi ostatnia z odpowiedzi na to, jak zwiększyć współczynnik konwersji z pomocą MA, czyli…
Spersonalizowane rekomendacje
Automatyzacja marketingu umożliwia dostarczanie spersonalizowanych rekomendacji produktów lub usług na podstawie tego, co wiesz o swoich odbiorcach (a skąd masz wiedzą na ich temat? Te dane też zbierają za Ciebie odpowiednie narzędzia!). To zwiększa szanse na dokonanie konwersji, ponieważ odbiorcy otrzymują oferty dopasowane do ich indywidualnych potrzeb. A nawet jeśli nie mieli do tego pory danej potrzeby zakupowej… cóż, teraz już mają.
Pamiętaj, że analiza i raportowanie to jeden z kluczowych elementów do tego, jak zwiększyć konwersję, ponieważ automatyzacja marketingu pozwala na automatyczne gromadzenie, analizowanie i raportowanie danych dotyczących działań marketingowych. To niezwykle cenne dane.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Poznaj Flowmore!