Jak pozyskiwać więcej klientów w branży produkcyjnej?

pozyskiwanie więcej klientów w branży produkcyjnej?

Pozyskiwanie klientów to główny cel każdej firmy z branży produkcyjnej, która chce
generować zyski, rozwijać się i odnosić sukcesy na rynku. Jednocześnie jest to jedno z
największych wyzwań, z jakimi muszą mierzyć się przedsiębiorcy – zwłaszcza dziś, w dobie
szerokiej i dobrej jakościowo konkurencji. Jak wybić się na tle rynkowych rywali i
skutecznie dotrzeć do grupy docelowej? Rozwiązaniem jest wdrożenie systemu marketing
automation! Dziś o tym, jak generować więcej kontaktów dzięki marketing automation.

Marketing automation w branży produkcyjnej

Aby sprawnie zarządzać procesami marketingowo-sprzedażowymi w firmie produkcyjnej,
potrzebujemy rzetelnych i szczegółowych informacji o rynku – zwłaszcza o potencjalnych
klientach. Istotą wdrożenia systemu marketing automation jest usprawnienie pozyskiwania tych
informacji z różnych źródeł. System gromadzi wszystkie dane w jednym miejscu i pozwala
kompleksowo nimi zarządzać – segmentować, tworzyć raporty itd. Co więcej, dzięki swoim
zaawansowanym funkcjom, pomaga kreować skuteczne działania marketingowo-sprzedażowe. W
jaki sposób może wesprzeć pozyskiwanie klientów w branży produkcyjnej?

Marketing automation a pozyskiwanie klientów ze strony internetowej

Strona WWW firmy to podstawowe i najważniejsze miejsce do zbierania kontaktów w procesie
marketingowo-sprzedażowym. Na stronę trafiają bowiem osoby, które wykazują wstępne
zainteresowanie marką – jej produktami bądź usługami. Jednak to, czy zostaną klientami, w dużej
mierze zależy od samej firmy.
Istnieje mnóstwo sposobów pozyskiwania klientów ze strony internetowej za pomocą systemu
marketing automation. Jednym z nich jest zaawansowany formularz kontaktowy, zawierający różne
poziomy informacji – na pierwszej karcie należy wpisać wyłącznie adres mailowy, druga wymaga
więcej szczegółowych danych itd. Większość firm w swoich działaniach marketingowych
wykorzystuje jeden z dwóch najpopularniejszych schematów:
prosty formularz, w którym trzeba podać wyłącznie niezbędne dane (np. adres mailowy),
skomplikowany formularz, który wymaga wielu szczegółowych informacji.
Pierwszy pozwala pozyskać wiele kontaktów, jednak często są to kontakty bezwartościowe. Drugi
natomiast skupia się na poszukiwaniu idealnych klientów, przez co może być mało efektywny.
Zaawansowany formularz stworzony za pomocą narzędzi marketing automation to kompromis
pomiędzy prostym a skomplikowanym. Pozwala pozyskać osoby najbardziej zainteresowane
współpracą, jednocześnie generuje dużo kontaktów, które można przekazać do działu handlowego
i w dopasowany sposób zachęcić do dalszej interakcji.

pozyskiwanie klientów ze strony internetowej

Pozyskiwanie klientów z bazy dzięki marketing automation

Szacuje się, że pozyskanie nowego klienta może być od 5 do 25 razy droższe niż utrzymanie
obecnego. Firmy, które przedkładają pozyskiwanie nad retencję, dużo tracą. Aby osiągać
najlepsze rezultaty przy stosunkowo niskich kosztach, warto skupić się na posiadanych zasobach,
czyli na zgromadzonej bazie klientów.
Każda firma, która funkcjonuje jakiś czas na rynku, ma własną, niejednokrotnie bardzo
rozbudowaną, bazę klientów. Są to osoby, które od początku istnienia przedsiębiorstwa chociaż
raz weszły z nim w interakcje – kupiły produkt, zapisały się do newslettera, czy też zostawiły swoje
dane kontaktowe w formularzu. Innymi słowy, skorzystały z oferty firmy bądź wykazały chęć
zrobienia tego, ale z pewnych przyczyn nie sfinalizowały transakcji.
Jak może wyglądać pozyskiwanie klientów z bazy za pomocą marketing automation? Cennym
narzędziem może okazać się newsletter. Warto przygotować segmenty treści dotyczące różnych kwestii, obszarów działalności. Odbiorcy, odczytując maile, klikając przesyłane linki, sami pokażą,
kim są, co ich interesuje, jakie mają preferencje. Pozyskana w ten sposób wiedza to podstawa do
dalszych interakcji z odbiorcą, które mają doprowadzić do zamknięcia sprzedaży.

Aktywne pozyskiwanie klientów w branży produkcyjnej – zadanie dla handlowców

W branży produkcyjnej duże znaczenie ma bezpośredni kontakt handlowców z potencjalnymi
klientami. Jednak aby taka interakcja przyniosła oczekiwana rezultaty, w pierwszej kolejności
należy pozyskać jak najwięcej informacji o odbiorcy. Oczywiście można wykorzystać do tego
system marketing automation. Narzędzia do automatyzacji monitorują zachowania potencjalnych
klientów na stronie i zbierają wszystkie informacje w jednym miejscu – na karcie klienta w systemie
marketing automation. Handlowcy, na podstawie zebranych danych, mogą tworzyć
spersonalizowane oferty i w ten sposób zwiększać szanse na domknięcie transakcji.
Personalizacja ma bowiem ogromne znaczenie dla konwersji. Według firmy McKinsey aż 91%
klientów chętniej robi zakupy w firmach, które zapewniają personalizację. Przedsiębiorstwa, które
wdrożyły personalizację, zarabiają nawet do 40% więcej od tych sklepów, które o nią nie zadbały.
Personalizacja w e-commerce wpływa na User Experience i może zapewnić firmie spektakularny
sukces finansowy.
Wdrożyć system marketing automation, skupić się na działaniach na stronie internetowej,
efektywnie wykorzystywać posiadaną bazę klientów i postawić na bezpośredni i, co najważniejsze,
spersonalizowany kontakt z odbiorcami – to przepis na sukces w branży produkcyjnej! Wykorzystaj
technologię, pozyskuj klientów i ciesz się spektakularnymi wynikami!

Zarezerwuj darmową konsultację

Umów się teraz

Podziel się artykułem z innymi

Facebook
LinkedIn
Scroll to Top