Marketing automation - integracja kanałów marketingowych krok po kroku

Przechowywanie danych i profili

Podstawowa rzecz, w jakiej marketing automation może pomóc Twojemu biznesowi, to ułatwienie przechowywania danych z wielu źródeł w jednym, centralnym miejscu. Dzięki temu masz dostęp do  informacji z wielu miejsc, bez konieczności ręcznego przenoszenia baz danych czy trzymania ich w chaosie pomiędzy poszczególnymi kanałami.

Poza informacjami pochodzącymi z różnych kanałów, narzędzia marketing automation możesz zintegrować z innymi systemami, takimi jak CRM, analityka danych czy systemy do zarządzania kampaniami. Dane z wielu platform możesz połączyć z bazą pochodzącą z komunikacji, tak aby uzyskać pełny obraz swojej grupy docelowej i jej zachowań.

Spójna komunikacja multichannel

Jak marketing automation pomaga w integracji kanałów marketingowych? Przede wszystkim pozwala na zbudowanie holistycznej strategii obejmującej wiele sposobów dotarcia do klienta. Dzięki szerokiej strategii możesz dotrzeć do klientów tam, gdzie spędzają najwięcej czasu, niezależnie od tego, czy są to social media (np. Linkedin) czy e-mail.

Najważniejsze przy działaniu na tylu kanałach jest dbanie o spójność komunikacji. Chcesz, aby Twój klient otrzymał spójny obraz firmy i w każdym miejscu mógł spodziewać się tych samych informacji. Jeśli wysyłasz e-mailem spersonalizowaną ofertę, musisz zadbać, aby ta sama oferta była dostępna po zalogowaniu na stronie, w aplikacji, czy dotarła na powiązany numer telefonu.

Idąc dalej za tą myślą, to samo powinno dotyczyć przygotowanych sekwencji komunikatów na przestrzeni wielu kanałów. Jeśli wysyłasz klientowi SMSa z informacją o nowej ofercie, to kiedy zachęcony wejdzie na stronę, powinien dostać dalszą część wiadomości, a nie powieloną treść. Dlatego tak ważne jest, że marketing automation pozwala na integrację wielu kanałów, ponieważ pozwala śledzić, na którym etapie komunikacji jest dany klient, bez znaczenia, w jakim kanale rozpoczął.

Wiele kanałów, jeden klient

Integracja narzędzi marketing automation i systemów CRM pozwalają na utworzenie wspólnego obrazu danego klienta, zarówno dla zespołu marketingu, jak i sprzedaży. Dane są automatycznie aktualizowane, dzięki czemu wszystkie zaangażowane osoby mogą prowadzić skoordynowane działania i skuteczniej komunikować się z klientem.

Optymalizacja strategii wielokanałowej

Zebranie danych o kliencie z wielu kanałów komunikacji i platform pozwala na skuteczną weryfikację, które kanały są najskuteczniejsze dla jakiego typu odbiorców. Dzięki temu możesz zoptymalizować strategię w swojej firmie, tak aby skupić się na jednym kanale dla konkretnej grupy odbiorców, a na innym w przypadku grupie o innych zwyczajach zakupowych. Dostajesz rzeczywiste dane jako dowód na to, co działa najlepiej.

Marketing automation integracja - najczęstsze pytania naszych klientów

Dlaczego warto stosować integrację multichannel w marketing automation?

Integracja multichannel pozwala na zwiększenie zasięgu kampanii oraz zaangażowania klientów poprzez dostarczanie treści na wszystkich kanałach, na których są aktywni. Dodatkowo umożliwia spersonalizowaną komunikację w sposób, który jest wygodny i przystępny dla odbiorcy.

Jakie korzyści niesie za sobą integracja multichannel w marketing automation?

Do najważniejszych korzyści należą spójność przekazu, większa efektywność kampanii, możliwość dotarcia do klienta na różnych etapach jego podróży zakupowej oraz optymalizacja strategii marketingowej na podstawie analizy zachowań klientów na różnych kanałach.

Czy integracja multichannel w marketing automation jest skomplikowana?

Integracja multichannel może wydawać się skomplikowana, zwłaszcza jeśli Twoja firma korzysta z dużej ilości kanałów i różnorodnych komunikatów, czasem równolegle w tym samym czasie. Mimo to, dobre narzędzia marketing automation oferują intuicyjne interfejsy oraz wsparcie specjalistów,  które ułatwia proces integracji.
Marketing automation umożliwia spójne i zintegrowane działania na wielu kanałach marketingowych, co przekłada się na lepszą koordynację działań, zwiększenie zaangażowania klientów i osiągnięcie przez Twoją firmę lepszych wyników. Warto wprowadzić w swojej firmie taką automatyzację, aby podnieść jakość świadczonych usług i płynący z nich zysk.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak marketing automation pomaga w integracji kanałów marketingowych w firmie B2B – daj nam znać >>

Lub kliknij poniżej 👇