Dlaczego marketing automation jest ważne?

5 mitów o Marketing Automation

Dlaczego jedne firmy odnoszą spektakularne sukcesy na rynku, a inne ledwo wiążą koniec z końcem? Czemu niektóre działania marketingowe przekładają się na realne zyski, podczas gdy inne nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Sekret udanego biznesu często tkwi w wykorzystaniu odpowiednich narzędzi poprawiających komunikację marketingową. Zaliczymy do nich systemy marketing automation, które wykonują monotonne i powtarzalne czynności i dzięki temu ułatwiają prowadzenie efektywnych działań promocyjnych. Jakie korzyści przynosi automatyzacja? Postanowiliśmy dokładnie przyjrzeć się zagadnieniu i odpowiedzieć na pytanie: dlaczego marketing automation jest tak ważne.

Spis treści:

  1. Marketing automation – kompleksowe wsparcie dla biznesu
  2. Marketing automation to więcej czasu na inne zadania
  3. Pozyskasz dane, które ułatwią Ci prowadzenie efektywnych działań marketingowych
  4. Poprawa customer experience – krok do wielkiego sukcesu na rynku
  5. Mniej porzuconych koszyków i wyższy open rate wiadomości
  6. Automatyzacja marketingu to większe zyski i mierzalny zwrot z inwestycji w marketing

Marketing automation – kompleksowe wsparcie dla biznesu

Marketing automation to specjalny system, który wspiera szeroko pojęte działania marketingowe. Jego zadaniem jest zbieranie danych, optymalizacja i automatyzacja niektórych czynności. Oprogramowanie marketing automation identyfikuje potencjalnych klientów, a następnie – na podstawie pozyskanych danych demograficznych czy behawioralnych – kieruje do nich odpowiedni, spersonalizowany przekaz reklamowy. Do podstawowych funkcji marketing automation zaliczymy między innymi:

  • monitoring zachowań użytkowników odwiedzających stronę,
  • segmentację klientów,
  • tworzenie spersonalizowanych ofert,
  • wysyłkę newsletterów,
  • ocenę efektywności prowadzonych działań (współczynnik otwarć lub odrzuceń wiadomości).

System pomaga usprawnić takie elementy jak e-mail marketing, kampanie przeprowadzane w oparciu o landing pages, mierzenie ROI czy upselling.

Marketing automation rośnie w siłę. Według ekspertów wartość globalnego marketing automation, która w 2020 roku wyceniano na 3,6 mld USD, w 2027 roku ma osiągnąć 11,46 mld USD[1]. Popularność automatyzacji marketingu nie wzięła się znikąd. Coraz więcej przedsiębiorców zauważa korzyści wynikające z zastosowania narzędzi MA.

Sprawdź również: Kim jest Twoja grupa docelowa?

Marketing automation to więcej czasu na inne zadania

Masowe wysyłanie wiadomości, informujących o nowych promocjach czy produktach, zbieranie danych i tworzenie baz, podział setek klientów na konkretne kategorie pod względem ich zwyczajów zakupowych i zachowań na stronie, czy też cykliczna wysyłka newsletterów to zajęcia, które zajmują mnóstwo czasu. Czasu, który można by poświęcić na inne, bardziej kreatywne zadania.

Marketing automation to remedium na powtarzalność i monotonię. System odciąża pracowników, którzy mogą skupić się na tym, co rzeczywiście potrzebuje ich uwagi. Dzięki narzędziom do automatyzacji zespół ma więcej czasu na tworzenie ciekawych koncepcji marketingowych, które pozwolą firmie wyróżnić się spośród konkurencji i zrealizować wyznaczone cele biznesowe. Dzięki automatyzacji firma jest o krok bliżej do wielkiego sukcesu na rynku.

Pozyskasz dane, które ułatwią Ci prowadzenie efektywnych działań marketingowych

Dane to potęga! Zwłaszcza w prowadzeniu biznesu. Dzięki nim dowiesz się, kim są Twoi klienci. Jakie mają preferencje i stworzysz dopasowaną kampanię, która przełoży się na realne zyski, popularność na rynku i wysoką pozycję w branży. Marketing automation to nieocenione wsparcie w pozyskiwaniu cennych danych o klientach. Pozwala na identyfikację, śledzenie i angażowanie użytkowników odwiedzających stronę i wykonujących na niej konkretne czynności. Ocenia wartość poszczególnych klientów.

Dane pozyskane przez system marketing automation to podstawa prowadzenia efektywnej komunikacji marketingowej. Dzięki nim możesz tworzyć i kierować do klientów spersonalizowane komunikaty reklamowe – za pomocą newsletterów pop-upów, chat botów czy banerów remarketingowych.

Poprawa customer experience – krok do wielkiego sukcesu na rynku

Poprawnie wykorzystany system marketing automation poprawia customer experience. Automatyzacja daje możliwość większej personalizacji treści. Dzięki niej możesz proponować klientom produkty komplementarne, wysyłać dedykowane oferty w oparciu o ich zwyczaje zakupowe czy preferencje, wysyłać maile urodzinowe ze specjalnie przygotowanymi propozycjami, tytułować wiadomości mailowe i tworzyć inne kreatywne komunikaty, które sprawią, że użytkownik poczuje się doceniony i wyjątkowy. Wykorzystując marketing automation, wzmocnisz lojalność klientów do Twojej marki i zbudujesz silne relacje, które zapewnią Ci korzyści w perspektywie długofalowej.

Przeczytaj także: Jak zacząć przygodę z marketing automation?

Mniej porzuconych koszyków i wyższy open rate wiadomości

Czy wiesz, że średnio 7 na 10 potencjalnych klientów sklepu internetowego dodaje wybrane produkty do koszyka, ale nigdy nie finalizuje transakcji? Zjawisko porzuconych koszyków to zmora dzisiejszego e-commerce i niemałe wyzwanie dla przedsiębiorców. Remedium na taką sytuację jest oczywiście marketing automation. Za pomocą odpowiednich narzędzi przygotujesz szablony wiadomości mailowych, w których przypomnisz o zawartości koszyka, zaproponujesz zniżkę na zakupy, opcję darmowej wysyłki, prześlesz dodatkowe informacje o produkcie, czy w inny sposób zachęcisz potencjalnego klienta do dokończenia transakcji. System automatycznie wyśle przygotowaną wcześniej wiadomość do użytkownika, który z niewiadomych przyczyn porzucił koszyk zakupowy.

Dzięki rozbudowanym narzędziom marketing automation jesteś w stanie maksymalnie dopasować  działania z zakresu e-mail marketingu do swoich klientów. Spersonalizowany tytuł czy interesujący wstęp pozwala zwiększyć open rate wiadomości. To z kolei może przełożyć się na wzrost sprzedaży.

Automatyzacja marketingu to większe zyski i mierzalny zwrot z inwestycji w marketing

Skuteczne docieranie do klientów, wysyłanie spersonalizowanych ofert, prowadzenie dopasowanej komunikacji marketingowej i efektywne wykorzystywanie zasobów ludzkich. To wszystko sprawia, że marketing automation przekłada się na realne korzyści dla firmy. System mierzy ROI, monitoruje kliknięcia i generuje precyzyjne raporty. Dzięki temu wiesz, czy prowadzone kampanie są skuteczne i możesz na bieżąco modyfikować przyjętą strategię.

Wykorzystanie automatyzacji to kluczowa decyzja i inwestycja w przyszłość biznesu. Im szybciej wdrożysz marketing automation, tym masz większe szanse na sukces!


[1] https://www.mordorintelligence.com/industry-reports/global-marketing-automation-software-market-industry

Zarezerwuj darmową konsultację

Umów się teraz

Podziel się artykułem z innymi

Facebook
LinkedIn
Scroll to Top