Dlaczego e-mail marketing jest ważny dla Twojej strategii marketingowej?

Badania wskazują, że aż 83% konsumentów preferuje komunikację z firmami za pomocą poczty elektronicznej, dlatego e-mail powinien odgrywać kluczową rolę w strategii generowania leadów w firmach.

Generowanie leadów przez e-mail działa najlepiej, gdy jest częścią zintegrowanej strategii, która uwzględnia także treści i media społecznościowe. Cała ta strategia ma na celu stymulowanie potencjalnych klientów, zwiększanie ich zainteresowania oraz skierowanie ich do dalszych etapów lejka sprzedażowego.

Generowanie leadów przez e-mail marketing — jak może Ci pomóc w generowaniu leadów B2B i co mają wspólnego z nim landing page?

Od czego zacząć e-mail marketing? Najlepiej wykorzystać własne bazy danych B2B, pozyskując wartościowe kontakty z potencjalnymi klientami.

Kluczowym celem e-mail marketingu jest przekierowanie odbiorców na specjalnie przygotowany landing page, czyli stronę docelową. To na niej odbywa się proces generowania leadów. Landing page powinien być starannie dostosowany do potrzeb klientów i oferować im atrakcyjną propozycję, która skłoni ich do pozostawienia danych kontaktowych lub innych istotnych informacji.

Pamiętaj: Kwalifikowanie leadów jest kluczowym elementem decydowania o tym, do kogo będziesz kierować swoje kampanie e-mailowe. Warto zaznaczyć, że umiejętność zadawania właściwych pytań ma kluczowe znaczenie w procesie kwalifikacji leada. Świadomość czterech kryteriów (BANT  –  Budżet, Autorytet, Potrzeba, Czas) to jedno, ale umiejętność zadawania pytań, które pomogą uzyskać te informacje, to drugie. Pytania powinny być konkretne i ukierunkowane na pozyskanie przydatnych danych.

Generowanie leadów B2B za pomocą e-mail marketingu — o czym musisz pamiętać?

Wiesz już, dlaczego e-mail marketing jest kluczowym narzędziem do generowania leadów B2B, dlatego warto teraz przyjrzeć się, jakie elementy wpływają na jego skuteczność:

  1. Temat e-maila. To on często decyduje o tym, czy odbiorca w ogóle otworzy Twoją wiadomość. Zoptymalizuj treść tematu pod kątem urządzeń mobilnych i pozostań profesjonalistą. Wiesz, że nawet liczba znaków w tytule nie pozostaje bez znaczenia? Spójrz na statystyki, które wskazują, że najczęściej otwierane są maile z tytułami w przedziale 171-180 znaków, 211-220 znaków oraz 231-240.
Źródło: https://www.getresponse.pl/baza-wiedzy/raporty/email-marketing-statystyki 
  1. Personalizacja. W e-mailach B2B warto przedstawić się odbiorcy imieniem i nazwiskiem osoby pracującej w Twojej firmie. To buduje bardziej osobistą relację od samego początku.
  2. Wygląd e-maili. Szablony powinny być dostosowane do urządzeń mobilnych i łatwo edytowalne  –  dla wygody Twojej i Twoich klientów.
  3. Treść e-maila. Zawartość wiadomości powinna być ukierunkowana na korzyści dla odbiorcy i przekonywać go, że potrzebuje Twoich produktów lub usług.
  4. Wezwanie do działania (CTA). CTA jest kluczowe, aby skłonić odbiorców do interakcji. Umieść je w kilku miejscach wiadomości i podkreśl odpowiednim kolorem. W przypadku mailingów o charakterze B2B CTA nie będą tak charakterystyczne jak w e-commerce, ale i tak musisz pamiętać o tym, że Twój przyszły klient musi wiedzieć, czego od niego oczekujesz.
  5. Testy i optymalizacja. Regularne badania efektywności działań oraz optymalizacja strategii są niezbędne dla skutecznego generowania leadów za pomocą e-mail marketingu  –  pamiętaj o ewaluacji swoich działań!

Podsumujmy!

E-mail marketing jest skutecznym narzędziem do generowania leadów B2B  – o ile jest w dobrych rękach. Wymaga bowiem starannego planowania i optymalizacji. Dlatego warto poznać najlepsze praktyki i dostosować je do potrzeb swojej firmy  –  możesz też skorzystać ze wsparcia firm takich jak Flowmore.