Dlaczego e-mail marketing jest ważny dla Twojej strategii marketingowej?
Badania wskazują, że aż 83% konsumentów preferuje komunikację z firmami za pomocą poczty elektronicznej, dlatego e-mail powinien odgrywać kluczową rolę w strategii generowania leadów w firmach.
Generowanie leadów przez e-mail działa najlepiej, gdy jest częścią zintegrowanej strategii, która uwzględnia także treści i media społecznościowe. Cała ta strategia ma na celu stymulowanie potencjalnych klientów, zwiększanie ich zainteresowania oraz skierowanie ich do dalszych etapów lejka sprzedażowego.
Generowanie leadów przez e-mail marketing — jak może Ci pomóc w generowaniu leadów B2B i co mają wspólnego z nim landing page?
Od czego zacząć e-mail marketing? Najlepiej wykorzystać własne bazy danych B2B, pozyskując wartościowe kontakty z potencjalnymi klientami.
Kluczowym celem e-mail marketingu jest przekierowanie odbiorców na specjalnie przygotowany landing page, czyli stronę docelową. To na niej odbywa się proces generowania leadów. Landing page powinien być starannie dostosowany do potrzeb klientów i oferować im atrakcyjną propozycję, która skłoni ich do pozostawienia danych kontaktowych lub innych istotnych informacji.
Pamiętaj: Kwalifikowanie leadów jest kluczowym elementem decydowania o tym, do kogo będziesz kierować swoje kampanie e-mailowe. Warto zaznaczyć, że umiejętność zadawania właściwych pytań ma kluczowe znaczenie w procesie kwalifikacji leada. Świadomość czterech kryteriów (BANT – Budżet, Autorytet, Potrzeba, Czas) to jedno, ale umiejętność zadawania pytań, które pomogą uzyskać te informacje, to drugie. Pytania powinny być konkretne i ukierunkowane na pozyskanie przydatnych danych.
Generowanie leadów B2B za pomocą e-mail marketingu — o czym musisz pamiętać?
Wiesz już, dlaczego e-mail marketing jest kluczowym narzędziem do generowania leadów B2B, dlatego warto teraz przyjrzeć się, jakie elementy wpływają na jego skuteczność:
- Temat e-maila. To on często decyduje o tym, czy odbiorca w ogóle otworzy Twoją wiadomość. Zoptymalizuj treść tematu pod kątem urządzeń mobilnych i pozostań profesjonalistą. Wiesz, że nawet liczba znaków w tytule nie pozostaje bez znaczenia? Spójrz na statystyki, które wskazują, że najczęściej otwierane są maile z tytułami w przedziale 171-180 znaków, 211-220 znaków oraz 231-240.
- Personalizacja. W e-mailach B2B warto przedstawić się odbiorcy imieniem i nazwiskiem osoby pracującej w Twojej firmie. To buduje bardziej osobistą relację od samego początku.
- Wygląd e-maili. Szablony powinny być dostosowane do urządzeń mobilnych i łatwo edytowalne – dla wygody Twojej i Twoich klientów.
- Treść e-maila. Zawartość wiadomości powinna być ukierunkowana na korzyści dla odbiorcy i przekonywać go, że potrzebuje Twoich produktów lub usług.
- Wezwanie do działania (CTA). CTA jest kluczowe, aby skłonić odbiorców do interakcji. Umieść je w kilku miejscach wiadomości i podkreśl odpowiednim kolorem. W przypadku mailingów o charakterze B2B CTA nie będą tak charakterystyczne jak w e-commerce, ale i tak musisz pamiętać o tym, że Twój przyszły klient musi wiedzieć, czego od niego oczekujesz.
- Testy i optymalizacja. Regularne badania efektywności działań oraz optymalizacja strategii są niezbędne dla skutecznego generowania leadów za pomocą e-mail marketingu – pamiętaj o ewaluacji swoich działań!
Podsumujmy!
E-mail marketing jest skutecznym narzędziem do generowania leadów B2B – o ile jest w dobrych rękach. Wymaga bowiem starannego planowania i optymalizacji. Dlatego warto poznać najlepsze praktyki i dostosować je do potrzeb swojej firmy – możesz też skorzystać ze wsparcia firm takich jak Flowmore.