Który system automatyzacji marketingu wybrać?

Który system automatyzacji marketingu wybrać

Wybór systemu automatyzacji marketingu zależy od wielu czynników, takich jak np.: wielkość i rodzaj Twojej firmy, cele marketingowe, budżet, preferencje dotyczące funkcjonalności oraz integracji z istniejącymi narzędziami.

Na jaki system automatyzacji postawić?

Odpowiedź jest prosta: na najbardziej dopasowany do swojej firmy. Jak się o tym dowiedzieć?

Powinniśmy zadać sobie na początek pytanie czy mamy specyficzne wymagania, takie jak obsługa e-commerce, wymagane integracje np. z Salesforce, wymagane moduły (np. sprzedaży czy obsługi klienta) czy funkcje (np. publikacja na Social Mediach).

Jeżeli ich nie mamy, to kolejnym krokiem jest wybór systemu automatyzacji marketingu, który:

– poprawnie działa – to znaczy, że jest rzetelny i poprawny w działaniu swoich funkcji;
– jest prosty w obsłudze – to znaczy, że będziemy w stanie go sprawnie skonfigurować i używać;
– jest w atrakcyjnej cenie – systemy automatyzacji potrafią kosztować bardzo dużo (średnio – roczna cena za 1 rekord to od 0,5 – 2 zł, ale nie mniej niż ~30 tys zł/rok).

Jeżeli nie posiadamy wiedzy i kompetencji do samodzielnego wyboru i wdrożenia systemu, zdecydowanie rekomenduje oddanie się w rąk firmy wdrożeniowej takiej jak Flowmore.

Jeżeli posiadamy specyficzne wymagania, to wtedy:

– nadal wybieramy systemy dobrze działający, prosty i w rozsądnej cenie;
– który zarazem posiada wymagane funkcjonalności.
Nie warto wybierać systemu, który nie zapewnia podstawowych funkcji, ale posiada wybraną dodatkową funkcję.

Jakie funkcje posiada system automatyzacji marketingu:

1). Funkcje krytyczne – te funkcje muszą działać doskonale, bo od nich będzie zależeć sukces naszego wdrożenia!
– Marketing CRM – to jest serce systemu, czyli baza danych zawierająca pełną informację o profilu danego rekordu oraz o wszystkich jego interakcjach z naszymi aktywami marketingowymi (strony, pliki, wydarzenia, posty, wiadomości etc). Ponieważ danych marketingowych jest o rząd wielkości więcej niż danych sprzedażowych, jest to inny CRM, niż ten, który znacie z pracy handlowców. CRM marketingowy jest rzadko używany do pracy na pojedynczych rekordach, lecz stosuje się go do pracy z agregatami / grupami danych, na których wykonujemy różne czynności. Zwróć uwagę, na ile funkcjonalna i integrowalna jest baza danych.
– Automatyzacje – czyli funkcja, bez której nie byłoby systemu automatyzacji marketingu i która umożliwia nam tworzenie automatycznych sekwencji. Zwróć uwagę na kreator i edytor automatyzacji, wyzwalacze, efekty automatyzacji oraz niezawodność modułu.

2). Funkcje wymagane – te funkcje muszą działać dobrze, ponieważ bez nich trudno będzie korzystać z systemu.
– Analityka – zdolność do zbierania danych, prezentowania i eskprtowania ich, w celu dokonywania pomiarów i wyciągania wniosków;
– Segmentacja – zdolność systemu do przypisywania rekordów do wielu grup, reprezentujących różne cechy rekordu (np. wielkość firmy);
Scoring – zdolnosć systemu do przypisywania ocen punktowych uzależnionych od profilu i zachowań rekordu, czego celem jest odzwierciedlenie jego potencjału biznesowego;
– Email marketing – funkcja umożliwiająca wysyłanie wiadomości email do odbiorców z poziomu systemu automatyzacji;

– Monitorowanie www – bardzo ważna i nie zawsze obecna funkcja (a czasami słabo działająca); w praktyce umożliwia nam, adekwatnie do systemu GoogleAnalytics, zbierania danych na tematu ruchu na naszych stronach, monitorowania źródeł ruchu (w oparciu o kody UTM) i monitorowania aktywów marketingowych (plików / odnośników / CTA); jest to wyróżnik najlepszych systemów automatyzacji;
– Kampanie – funkcja umożliwiająca określenie prowadzonych kampanii i przypisanie do nich naszych działań, co jest niezbędne dla raportowania i rozpoznawania;
– Integracje – umożliwia wprowadzanie i wyjmowanie danych z systemu; jeżeli jest dobrze przygotowana, to możemy wyciągnąć i wprowadzić bardzo dużo zróżnicowanych danych; jeżeli jest słabo wdrożona – zakresy integracji są małe ich rzetelność niska.

3). Funkcje mile widziane – to są funkcje które mogą uprzyjemnić nam życie, natomiast nie powinny one zadecydować o wyborze systemu, ponieważ zawsze możemy skorzystać z zewnętrznych systemów i modułu integracji, są one głównie wykorzystywane do prowadzenia kampanii.
– SMS
– Web-Push
– Pop-up’y
– Social Media
– Live-chat
– Formularze
– Chat-boty
– Landing page
– Sieci reklamowe
– CRM sprzedażowy lub obsługowy
– Dynamiczne treści

Wybór odpowiedniego systemu automatyzacji marketingu jest kluczowym krokiem w kierunku zwiększenia efektywności i skuteczności działań marketingowych Twojej firmy. Ważne jest, aby znaleźć platformę, która najlepiej odpowiada unikalnym potrzebom i celom Twojej organizacji. Pamiętaj, by wybrać system, który nie tylko usprawni procesy marketingowo – sprzedażowe, ale także który przyczyni się do wzrostu i sukcesu Twojej firmy.

Zarezerwuj darmową konsultację

Umów się teraz

Podziel się artykułem z innymi

Facebook
LinkedIn
Scroll to Top