91% osób korzystających z automatyzacji marketingu zgadza się, że marketing automation jest ważne dla ogólnego sukcesu ich działań marketingowych online – w tym dla wyników sprzedażowych. Jak wykorzystać automatyzacje marketingu do sprzedaży w  internecie? Poprawa wyników sprzedażowych - omówmy to! Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka wskazówek.

Marketing automation a wyniki sprzedażowe  –  co je łączy?

  • Automatyzacja procesów. Marketing automation umożliwia automatyzację wielu działań marketingowych, takich jak newslettery, kampanie reklamowe (np. w Google Ads), powiadomienia o promocjach czy remarketing, co pozwala zaoszczędzić czas i zasoby, a jednocześnie zapewnia bardziej spersonalizowane podejście do klienta.
  • Segmentacja grupy odbiorców. Dzięki Marketing Automation możliwa jest dokładna segmentacja Twoich klientów (a także potencjalnych klientów) i dostarczanie im spersonalizowanych treści, ofert i powiadomień, co zwiększa zaangażowanie użytkowników i skuteczność Twoich działań marketingowych, a co za tym idzie – wyniki sprzedażowe.
  • Długoterminowe zaangażowanie klientów. Automatyzacja marketingu pozwala na prowadzenie długoterminowych strategii marketingowych, takich jak lead nurturing, czyli dostarczanie wartościowych treści potencjalnym klientom, co buduje ich zaufanie i lojalność, przekładając się na dłuższe relacje i większą ilość powtarzalnych transakcji. Czy wiesz, że według KPMG 30% internautów chętniej kupuje na stronach internetowych, na których już kiedyś zrealizowali zamówienie? Warto przełożyć to na realia automatyzacji marketingu i samodzielnie wyciągnąć wnioski o tym, jak wykorzystać Marketing Automation do sprzedaży.
  • Monitorowanie i analiza wyników. Nie ma sukcesu bez odpowiedniego podejścia do danych i ewaluacji prowadzonych działań. Narzędzie do Marketing Automation takie jak SharpSpring pomoże Ci monitorować skuteczność kampanii oraz mierzyć wyniki sprzedażowe. Dzięki temu możliwe jest ciągłe doskonalenie strategii marketingowych w oparciu o rzetelne dane.

Wiesz już, co wspólnego mają Marketing Automation a sprzedaż? Wszystkie te elementy razem przyczyniają się do poprawy wyników sprzedażowych, zwiększenia konwersji, lojalności klientów oraz efektywności działań marketingowych, co ma pozytywny wpływ na sukces i rozwój firmy.

Jak zwiększyć sprzedaż dzięki Marketing Automation? 3 rzeczy, które powinieneś wdrożyć

Automatyzacja marketingu ma istotny wpływ na wspomaganie procesu zakupowego. Co możesz zrobić, aby poprawić swoje wyniki sprzedażowe? 

Wesprzyj swoich klientów na ich ścieżce zakupowej

Automatyzacja marketingu może skutecznie wspierać klientów w procesie zakupowym, dostarczając im odpowiednie informacje i oferty we właściwym czasie. Jeśli chcesz wiedzieć, jak zwiększyć sprzedaż dzięki Marketing Automation, przykłady działań, które możesz podjąć, to:

  • Zaplanować automatyczne wiadomości SMS z informacjami o statusie zamówienia, dostawie lub możliwości śledzenia przesyłki.
  • Wysyłać spersonalizowane e-maile z treściami związanymi z produktami, które interesują danego klienta i są wystosowywane na podstawie jego wcześniejszych interakcji i preferencji.
  • Wdrożyć dynamiczne banery reklamowe na stronie internetowej, które prezentują produkty, które użytkownik ostatnio przeglądał lub dodał do koszyka.
  • Wysyłać automatyczne powiadomienia o dostępności produktów lub usług, które wcześniej interesowały klienta, ale były np. wyprzedane.

Powiadomienia o rabatach i promocjach

Automatyzacja marketingu pozwala na automatyczne wysyłanie powiadomień o rabatach, wyprzedażach i promocjach, co może skutkować wzrostem sprzedaży i przełożyć się bezpośrednio na zwiększenie Twoich zysków. Przykłady działań MA związanych z powiadomieniami o promocjach to:

  • Automatyczne e-maile lub wiadomości push, z pomocą których poinformujesz klientów o nadchodzących lub aktualnie trwających promocjach na ich ulubione produkty (albo produkty, które zakupili pewien czas temu).
  • Powiadomienia SMS z odpowiednimi CTA informujące o limitowanych ofertach lub specjalnych zniżkach, które mają zachęcić do szybkiego działania.
  • Wysyłanie personalizowanych kodów rabatowych ważnych np. 48 godzin, które będą automatycznie dostarczane klientom na podstawie ich zachowań zakupowych.

Poprawa wyników sprzedażowych - Odzyskiwanie porzuconych koszyków

Automatyzacja marketingu jest szczególnie przydatna w ratowaniu porzuconych koszyków, czyli sytuacji, gdy klienci dodają produkty do koszyka, ale nie finalizują zakupu. Jeśli problem porzuconych koszyków dotyczy Twojego sklepu, oto co możesz z tym zrobić:

  • Przypominaj klientom w zautomatyzowany sposób o porzuconych koszykach i zachęcaj do powrotu na stronę i dokończenia zakupów.
  • Personalizuj oferty i twórz zniżki dla klientów, którzy porzucili koszyk, aby skłonić ich do dokonania transakcji.
  • Automatycznie uruchamiaj kampanie remarketingowe na podstawie konkretnych triggerów, które wyświetlą reklamy produktów z porzuconych koszyków w social mediach czy na innych stronach internetowych, na których użytkownik może przebywać.

Zapraszamy do przeczytania również artykułu na temat tego, jak prowadzić e-mail marketing.