Czy wiesz, że około 90% otrzymywanych treści marketingowo-sprzedażowych to spam?
Niedopasowana komunikacja marketingowo-sprzedażowa to jedna z głównych przyczyn
utraty klientów. Firma, która chce z łatwością realizować swoje cele sprzedażowe i
generować atrakcyjne zyski, musi dostarczać odbiorcom wartościowe treści. Personalizacja
komunikacji to wyzwanie. Jak robić to efektywnie? Wykorzystać automatyzację! Dziś o tym,
w jaki sposób marketing automation może pomóc Ci poprawić komunikację z klientami.
Marketing automation a komunikacja z klientami, czyli o potędze personalizacji
Dobra komunikacja to dziś must have. Jej celem jest budowa i utrzymanie relacji z klientami
opartych na wzajemnym zaufaniu, lojalności i szczerości. Dobre relacje z klientami to sposób na
to, by generować wysoką sprzedaż i atrakcyjne zyski. To natomiast stanowi podstawę do realizacji
celów biznesowych, kreowania przewagi konkurencyjnej i odnoszenia sukcesów na rynku.
Personalizacja komunikacji z klientem - tu tkwi ogromny potencjał
Możemy założyć się, że na Twoją skrzynkę mailową każdego dnia wpływa przynajmniej kilka maili
ofertowych, newsletterów i innych wiadomości marketingowych, które kompletnie do Ciebie nie
trafiają. W końcu wycofujesz zgody marketingowe, rezygnujesz z otrzymywania kilku newsletterów.
Ty tracisz zaufanie do marki, a marka traci klienta!
Przesyt informacji marketingowo-sprzedażowych to dziś standard. W badaniu Validity z 2021 roku
aż 42% respondentów zadeklarowało, że jednym z największych wyzwań związanych z
prowadzeniem kampanii e-mail marketingowych jest rywalizacja o uwagę odbiorcy w skrzynce
mailowej. Spowodowane jest to falą informacji marketingowo-sprzedażowych, która zalewa
odbiorców niemal każdego dnia. Skutecznym sposobem na to, by się wyróżnić i, co najważniejsze,
trafić do odbiorców, jest personalizacja treści. Aż 74% badanych wskazało personalizację jako
skuteczną taktykę e-mail marketingową w przypadku wiadomości, które uzyskały Open Rate na
poziomie 16% lub wyższym.
Dziś personalizacja komunikacji to coś więcej
Kiedyś wystarczyło dodać imię odbiorcy w tytule maila, żeby wyraźnie zwiększyć szansę na
konwersję. Dziś to zdecydowanie za mało. Współczesny klient oczekuje spersonalizowanych ofert
i treści wnoszących pewną wartość. Ponad 70% kupujących w sieci odczuwa frustrację, kiedy
komunikat nie jest dopasowany do ich potrzeb. Natomiast niemal 60% klientów decyduje się na
zakup w konkretnym miejscu, ponieważ przedstawiono im spersonalizowaną ofertę lub
potraktowano w sposób indywidualny.
Jak prowadzić spersonalizowaną komunikację w internecie? Do tego niezbędne są informacje!
Marketing automation pozyskuje informacje i pomaga indywidualizować komunikację
Personalizacja komunikacji - pierwszym krokiem jest wdrożenie oprogramowania służącego do
śledzenia ruchu ja stronie i zbierania informacji. Mowa oczywiście o marketing automation. System
analizuje zachowania klientów na stronie, zbiera informacje pochodzące z różnych aktywów
marketingowych i przedstawia je w jednym miejscu. W ten sposób umożliwia pracownikom trafną
segmentację klientów na podstawie określonych cech, tworzenie profili konsumentów
zawierających kompletnie dane dotyczące ich preferencji zakupowych, zachowań, potrzeb itd.
Dzięki kompletnym, uporządkowanym informacjom marketerzy mogą tworzyć spersonalizowane
oferty, dopasowane do potrzeb reklamy i inne treści marketingowe, które mają wartość dla
klientów. Innymi słowy, mogą prowadzić zindywidualizowaną komunikację z odbiorcami, która jest
podstawą do budowania trwałych więzi, zwiększania konwersji i kreowania przewagi marki na
rynku.
Personalizacja komunikacji dzięki marketing automation – przykład
System marketing automation pozyskał cenne informacje o odbiorach ze strony internetowej.
Ponadto przeanalizował kampanię mailingową. Wszystkie dane o klientach, ich zachowaniach i
preferencjach przedstawił w bazie. Dzięki temu marketerzy i handlowcy widzą, jakie treści cieszą
się największym zainteresowaniem, kto klika konkretne linki, jakie podstrony zdobywają najwięcej
odsłon, które reklamy są najskuteczniejsze. Innymi słowy, zyskują wiedzę na temat tego, co
interesuje konkretnych odbiorców, a co nie. Na podstawie tych danych pracownicy, zamiast
jednego newslettera mogą stworzyć kilka szablonów dostosowanych do konkretnych odbiorców,
czy też przygotować sekcje treści wartościowe dla różnych grup docelowych. Taki sposób
personalizacji newslettera daje szansę na lepszą konwersję.
Dobra komunikacja z klientami to filar każdego odnoszącego sukcesy przedsiębiorstwa. Mówiąc
„dobra”, mamy na myśli spersonalizowana, dostosowana do potrzeb odbiorców, dostarczająca im
cenną wartość. Marketing automation pozwala indywidualizować przekaz i w ten sposób wspiera
kreowanie dobrej komunikacji z klientami. Automatyzacja to narzędzie szyte na miarę
współczesnych standardów, które może pomóc Ci odnieść spektakularny sukces na rynku!