Plan wdrożenia automatyzacji marketingu w B2B to nic innego jak zakres prac, które należy wykonać w ramach wdrożenia. Są to wszystkie kroki, jakie należy podjąć, żeby osiągnąć konkretne rezultaty. O czym warto pamiętać, tworząc plan implementacji narzędzi do automatyzacji?
Jasny cel to podstawa
Każde działanie w biznesie powinno zmierzać do konkretnego celu. Bez niego nie da się przygotować szczegółowego planu. Określenie jasnego i konkretnego celu wdrożenia oprogramowania marketing automation to klucz do tego, by konsekwentnie realizować poszczególne etapy prac i oceniać efekty kolejnych działań.
Celem wdrożenia systemu marketing automation jest przygotowanie kompletnego, sprawnie funkcjonującego rozwiązania automatyzacji marketingu w rozsądnym czasie. Wdrożone oprogramowanie w założeniu ma kompleksowo wspierać działania marketingowe, umożliwiając firmie osiąganie lepszych wyników sprzedażowych.
Sprawdź także: Marketing automation vs CRM
Określenie zakresu automatyzacji
Nie ma jednego uniwersalnego zestawu rozwiązań i funkcjonalności marketing automation, który sprawdzi się w każdej firmie. Zakres automatyzacji zależy od specyfiki danego przedsiębiorstwa, charakteru branży, w której działa oraz celów marketingowych, jakie chce osiągnąć. W zależności od tych zmiennych wdrożony system marketing automation może obejmować:
- segmentację klientów,
- wysyłkę newsletterów i innych, personalizowanych wiadomości mailowych,
- komunikację z odbiorcami w formie chat botów,
- działania remarketingowe,
- tworzenie dedykowanych landing pages,
- działania contentowe – na stronie i w social mediach.
W pełnym zakresie czy krok po kroku?
Wydawać by się mogło, że najlepszym rozwiązaniem jest wdrożyć wszystkie funkcjonalności marketing automation na samym początku i od razu cieszyć się pełnymi korzyściami, jakie daje automatyzacja. Nic bardziej mylnego. Wdrożenie systemu w pełnym zakresie od razu nie ma większego sensu. Proces nie tylko zajmie zbyt dużo czasu, ale także zabierze zbyt wiele cennych zasobów, zanim pojawią się realne rezultaty. W efekcie firma zamiast zyskać może stracić. A tego nie chcemy.
plan wdrożenia automatyzacji marketingu w B2B powinien dzielić się na etapy. Implementację należy zacząć od kluczowych funkcjonalności systematycznie wdrażać kolejne.
Samodzielne przygotowanie planu i wdrożenie systemu marketing automation to niełatwe zadanie. Brak odpowiedniej wiedzy, kompetencji i doświadczenia sprawia, że wdrożenia, jakich firmy podejmują się na własną rękę, są niekompletne – innymi słowy, nie wykorzystują pełnego potencjału automatyzacji. Co więcej, ciągną się w nieskończoność. Rozwiązanie? Skorzystać z pomocy specjalistów!
We Flowmore dbamy o szybkie, a przy tym kompletne wdrożenia automatyzacji marketingu w B2B. Tworzymy indywidualnie dopasowane plany, prowadzimy spersonalizowane szkolenia z wykorzystywanego przez nas systemu SharpSpring i zapewniamy stałą opiekę po wdrożeniu oprogramowania marketing automation. Współpraca z nami to Twoja szansa na marketingowy sukces!