Nieocenionym wsparciem w procesie może być
system marketing automation. W jaki sposób automatyzacja pomaga znaleźć najbardziej
wartościowych odbiorców marki?

Stworzyłeś świetną kampanię promocyjną, generujesz duży ruch na swojej stronie internetowej,
wysyłasz newsletter, dzwonisz do potencjalnych klientów i prowadzisz działania w mediach
społecznościowych, jednak nie widzisz satysfakcjonujących efektów. Często problemem jest
nie wartościowa baza klientów. Żeby jednak rozmawiać o tym, jak pozyskiwać wartościowych
klientów, trzeba określić profil idealnego odbiorcy.

Wartościowy klient, czyli jaki?

W pierwszej kolejności zastanów się, kim jest wartościowy klient dla Twojej firmy. Właśnie – DLA
TWOJEJ FIRMY. Definicja wartościowego klienta może być inna dla każdego przedsiębiorstwa. To,
co ma znaczenie w jednej branży, wcale nie musi być ważne w drugiej. Dlatego wartość klienta
należy określać indywidualnie, według własnych standardów.
Żeby to zrobić, trzeba określić swojej cele marketingowe, a także poznać i zrozumieć rynek oraz
mechanizmy, jakie na nim zachodzą.

Poszukiwanie idealnych klientów z marketing automation

Kiedy już określisz, kim dla Twojej firmy są wartościowi klienci, możesz skupić się na ich
pozyskiwaniu. I tu zaczyna się rola systemu marketing automation. Oprogramowanie w założeniu
ma usprawnić zarządzanie marketingiem w firmie, a przy okazji weprzeć sprawną obsługę klienta i
efektywną sprzedaż. System zbiera cenne informacje, generuje raporty i pozwala zautomatyzować
wiele czynności marketingowych, takich jak wysyłka newsletterów według określonych szablonów
czy komunikacja przez chatbota. Jak można wykorzystać marketing automation w pozyskiwaniu
wartościowych klientów?
Kluczowe znaczenie ma tu wspomniane wcześniej pozyskiwanie informacji. Wdrażając
odpowiednie narzędzia marketing automation, możesz sprawnie i na bieżąco kontrolować
wszystkie posiadane aktywa marketingowe. Innymi słowy, możesz monitorować zachowania
klientów na stronie, tj. sprawdzać kto, kiedy i w jaki sposób nawiązuje interakcje z Twoimi
treściami. System marketing automation zbiera wszystkie dane w jednym miejscu. Na ich
podstawie możesz efektywnie segmentować odbiorców Twojej marki – tzn. możesz dzielić ich na
grupy, pod względem konkretnych cech, właściwości. Segmentacja to pierwszy element, by
poszukiwanie idealnych klientów miało realny sens.

poszukiwanie idealnych klientów

Scoring – ważne narzędzie w procesie poszukiwani wartościowych klientów

Mówiąc o poszukiwaniu wartościowych klientów, nie można nie wspomnieć o mechanizmie
nazywanym „scoringiem”. Scoring to inaczej punktowa ocena potencjału klienta. Proces scoringu
polega na przydzielaniu odbiorcom marki punktów za wykonanie konkretnych czynności: tj.:
wizyta na stronie z reklamy/wyszukiwarki,
kliknięcie kolejnego linku,
otwarcie wiadomości e-mail,
kliknięcie linku w wiadomości e-mail,
dodanie lub usunięcie komentarza,
kliknięcie „lubię to” lub „nie lubię tego”,
wejście na konkretne adresy URL,
kontakt z call center,
interakcja przez live chat,

pobranie aplikacji mobilnej,
zapisanie się do newslettera,
zapisanie się na webinar/udział w nim,
i wiele innych.
Im więcej punktów zdobędzie dana osoba, tym bliżej jej do profilu idealnego, wartościowego
klienta.
System marketing automation, dzięki swoim funkcjonalnościom, pomoże Ci określić, którzy
odbiorcy są najbliższej stworzonego przez Ciebie idealnego profilu. Innymi słowy, wesprze Cię w
poszukiwaniu najbardziej wartościowych klientów.

Poszukiwanie idealnych klientów – klucz do udanego marketingu

Określenie profilu idealnego odbiorcy i wyodrębnienie najbardziej wartościowych klientów to
podstawa do tego, by kreować dopasowane, a dzięki temu skuteczne, treści marketingowe. Dzięki
informacjom zebranym przez marketing automation przygotujesz świetny mailing reklamowy,
zaprosisz odpowiednie osoby na wydarzenie promocyjne, czy zwiększysz skuteczność telefonów
marketingowych. W ten sposób nie tylko podniesiesz sprzedaż i zyskasz sympatię odbiorców, ale
także zdobędziesz stabilną pozycję na rynku i szanse na dalszy rozwój.