Na jak długo zawrzeć umowę automatyzacji marketingu?

Na jak długo zawrzeć umowę automatyzacji marketingu

Każdy z nas z reguły chciałby zawierać krótsze umowy na działania automatyzacji marketingu, zwłaszcza, gdy mamy do czynienia z czymś nowym, czego będziemy się dopiero uczyć i wdrażać. Dodatkowo, to etap, w którym nie znamy jeszcze efektu końcowego.

Umowa automatyzacji marketingu w praktyce

W praktyce nasze możliwości będą ograniczone przez dwa główne czynniki. Jakie?

1). Systemu automatyzacji marketingu – aktualnie większość systemów automatyzacji posiada domyślnie roczne (a czasami dwuletnie) okrsey abonamentowe, które na domiar złego, wielokrotnie musimy opłacać z góry. Także niektóre najwięksi gracze automatyzacji nie zapewnią nam dostępu testowego do systemu, a jedynie mniejsze (i często gorsze systemy) umożliwią nam dostęp w miesięcznym cyklu rozliczeniowym. Powodem takich decyzji są oczywiście użytkownicy, którzy masowo churnują, w pierwszych miesiącach użytkowania. Dlatego kontrakty są długie oraz często porzedzone dodatkowym wymaganym (i czasami płatnym) onboardingiem.

2). Nasze własne plany – z naszej perspektywy rekomendujemy minimalny okres użytkowania systemu od 6 do 12 miesięcy, co w dużym stopniu pokrywa się z rekomendacjami systemów. Co skłoniło nas do tej opinii? Bo tyle czasu faktycznie potrwa wdrożenie i realizacja wyników, w szczególności:
– szkolenie z systemu: 1 miesiąc – jeżeli system automatyzacji to dla nas coś nowego, powinniśmy zarezerwować pierwszy miesiąc na nauczenie się jego logiki i funkcji;
– wdrożenie systemu: 1-3 miesiące – w praktyce jest to jeden z najtrudniejszych etapów, ponieważ nieskuteczne wdrożenie jest przyczyną percepcji, że systemy automatyzacji nie działają; jest to złożony i wymagający doświadczenia oraz organizacji proces, który obejmuje, m.in.: przygotowanie struktury danych, obróbkę i import danych, przygotowanie integracji, przygotowanie zasobów marketingowych, przygotowanie szablonów komunikacji, przygotowanie struktury automatyzacji i automatyzacji, przygotowanie raportowania, testy czy wszystko działa i korekty;
– pierwsze kampanie: 1-3 miesiące – żeby ocenić wartość systemu, musimy uruchomić pierwsze sekwencje, które jeżeli mają 4-6 wiadomości, to całościowo mogą zając nawet 2 miesiące; do tego warto wykonać na początku i w trakcie testy A/B, zbierać dane, które pozwolą na segmentację i scoring.

A żeby nie szukać za daleko, to we Flowmore oferujemy abonament od 7 do 25 miesięcy. Dlaczego ich długości są nieparzyste? Ponieważ 1 miesiąc zawsze zabiera wdrożenie, a system działa w zależności od potrzeb Twojej firmy od 6 do 24 miesięcy. Natomiast zdecydowanie najczęściej wybieranym abonamentem jest ten 12 miesięczny. Zapraszamy!

Zarezerwuj darmową konsultację

Umów się teraz

Podziel się artykułem z innymi

Facebook
LinkedIn
Scroll to Top