Jak powinien wyglądać plan wdrożenia automatyzacji marketingu w B2B?

Plan automatyzacji

Odpowiednio wdrożony system marketing automation to gwarantowane korzyści dla firmy z sektora B2B. Implementacja oprogramowania to proces, który wymaga przygotowania szczegółowej strategii i analizy potrzeb biznesu. Co oznacza to w praktyce? Jak rozpocząć wdrażanie automatyzacji? Dziś o tym, jak powinien wyglądać plan wdrożenia automatyzacji marketingu w B2B.

Plan wdrożenia systemu marketing automation to nic innego jak zakres prac, które należy wykonać w ramach wdrożenia. Są to wszystkie kroki, jakie należy podjąć, żeby osiągnąć konkretne rezultaty. O czym warto pamiętać, tworząc plan implementacji narzędzi do automatyzacji?

Jasny cel to podstawa

Każde działanie w biznesie powinno zmierzać do konkretnego celu. Bez niego nie da się przygotować szczegółowego planu. Określenie jasnego i konkretnego celu wdrożenia oprogramowania marketing automation to klucz do tego, by konsekwentnie realizować poszczególne etapy prac i oceniać efekty kolejnych działań. 

Celem wdrożenia systemu marketing automation jest przygotowanie kompletnego, sprawnie funkcjonującego rozwiązania automatyzacji marketingu w rozsądnym czasie. Wdrożone oprogramowanie w założeniu ma kompleksowo wspierać działania marketingowe, umożliwiając firmie osiąganie lepszych wyników sprzedażowych. 

Plan automatyzacji

Sprawdź także: Marketing automation vs CRM

Określenie zakresu automatyzacji

Nie ma jednego uniwersalnego zestawu rozwiązań i funkcjonalności marketing automation, który sprawdzi się w każdej firmie. Zakres automatyzacji zależy od specyfiki danego przedsiębiorstwa, charakteru branży, w której działa oraz celów marketingowych, jakie chce osiągnąć. W zależności od tych zmiennych wdrożony system marketing automation może obejmować:

  • segmentację klientów,
  • wysyłkę newsletterów i innych, personalizowanych wiadomości mailowych,
  • komunikację z odbiorcami w formie chat botów,
  • działania remarketingowe,
  • tworzenie dedykowanych landing pages,
  • działania contentowe – na stronie i w social mediach.

W pełnym zakresie czy krok po kroku?

Wydawać by się mogło, że najlepszym rozwiązaniem jest wdrożyć wszystkie funkcjonalności marketing automation na samym początku i od razu cieszyć się pełnymi korzyściami, jakie daje automatyzacja. Nic bardziej mylnego. Wdrożenie systemu w pełnym zakresie od razu nie ma większego sensu. Proces nie tylko zajmie zbyt dużo czasu, ale także zabierze zbyt wiele cennych zasobów, zanim pojawią się realne rezultaty. W efekcie firma zamiast zyskać może stracić. A tego nie chcemy.

Plan wdrożenia marketing automation powinien dzielić się na etapy. Implementację należy zacząć od kluczowych funkcjonalności systematycznie wdrażać kolejne. 

Samodzielne przygotowanie planu i wdrożenie systemu marketing automation to niełatwe zadanie. Brak odpowiedniej wiedzy, kompetencji i doświadczenia sprawia, że wdrożenia, jakich firmy podejmują się na własną rękę, są niekompletne – innymi słowy, nie wykorzystują pełnego potencjału automatyzacji. Co więcej, ciągną się w nieskończoność. Rozwiązanie? Skorzystać z pomocy specjalistów! 

We Flowmore dbamy o szybkie, a przy tym kompletne wdrożenia automatyzacji marketingu w B2B. Tworzymy indywidualnie dopasowane plany, prowadzimy spersonalizowane szkolenia z wykorzystywanego przez nas systemu SharpSpring i zapewniamy stałą opiekę po wdrożeniu oprogramowania marketing automation. Współpraca z nami to Twoja szansa na marketingowy sukces!

Zarezerwuj darmową konsultację

Umów się teraz

Podziel się artykułem z innymi

Facebook
LinkedIn
Scroll to Top