Marketing automation a pozyskiwanie nowych klientów – strategie

Integracja z CRM

Narzędzia marketing automation mogą zostać zintegrowane z systemami CRM (Customer Relationship Management), a co za tym idzie – ułatwiać przepływ informacji na temat potencjalnych klientów między marketingiem a zespołem sprzedaży i obsługi klienta. Otrzymanie tak wyselekcjonowanych danych poprawia efektywność wysiłku wkładanego w sprzedaż i podnosi prawdopodobieństwo konwersji.

Weryfikacja danych i analiza

Dokładne dane dotyczące kampanii i raporty z podejmowanych działań pozwalają Ci na jak najbardziej optymalne zaplanowanie przyszłych działań. Dzięki marketing automation takie analizy możesz otrzymywać w przejrzystej formie, wraz z wychwyconymi przez system tendencjami czy sugerowanymi prognozami. Odpowiednia strategia na podstawie twardych danych przekłada się na większe prawdopodobieństwa zdobycia nowych leadów.

Dynamiczne landing pages i formularze

Z pomocą marketing automation możesz stworzyć atrakcyjne, dynamiczne landing pages, prezentujące spersonalizowaną ofertę dla nowego klienta. Dodatkowo przekierowanie na formularze, np. do zapisania się do newslettera, to możliwość zdobycia dodatkowego kanału komunikacji, czyli pierwszego kroku do sprzedaży. Inne dane, które uda Ci się zdobyć w ten sposób, podniosą wartość bazy danych w Twojej firmie i przełożą się na przyszły zysk.

Automatyczne follow-upy

Jeśli uda Ci się zdobyć kontakt do nowego odbiorcy, narzędzia marketing automation mogą śledzić jego ruch na stronie i wysłać automatycznie ofertę follow-up. W zależności od jego zachowań konsumpcyjnych, otrzyma od Twojej firmy ofertę z największym prawdopodobieństwem konwersji.

Programy poleceń i rekomendacje

Jak marketing automation wpływa na pozyskanie nowych klientów poprzez rekomendacje? Jeżeli korzystasz w swojej firmie z systemu poleceń, dzięki marketing automation możesz automatycznie zachęcać aktywnych klientów do korzystania z unikalnych linków polecających. Możesz również śledzić ich skuteczność: ile razy zostały otwarte i ile razu przyniosły rzeczywistych nowych klientów, tak aby na bieżąco dostosowywać swoją strategię.

Recenzje i opinie dotyczące usług

Wysyłaj klientom, którzy skorzystali z Twojej oferty, automatyczne maile z prośbą o podzielenie się opinią lub pozostawienie recenzji na stronie. Czy w formie wypowiedzi, czy skali (od 1 do 10 punktów, 5 gwiazdek itp.) – najważniejsze, aby takie opinie były autentyczne, wystawione przez prawdziwych klientów. To wzbudzi zaufanie u nowych użytkowników i pomoże zmienić nowych gości w leady i zachęcić do skorzystania z Twoich usług.

Scoring leadów

Czy wiesz, że możesz nadawać wartość nowym klientom z pomocą marketing automation? Chodzi o scoring określający, jak prawdopodobne jest, że klient skorzysta z oferty. Takiej oceny dokonują zaawansowane narzędzia, a Ty dostajesz gotową listę najbardziej obiecujących klientów, i tych mniej. Dzięki takiej kategoryzacji możesz skupić swoje działania marketingowe na kluczowych odbiorcach, którzy mają wysoką szansę skonwertować.

Retargeting reklamowy

Retargeting możesz stosować nie tylko dla aktualnych klientów, ale również dla osób, które pierwszy raz weszły na Twoją stronę. Automatyczne, spersonalizowane reklamy sprawiają, że klient będzie wiedział, że zauważyłeś jego zainteresowanie i zapraszasz go ponownie do zapoznania się z ofertą Twojej firmy. Przypomnij o swoich produktach czy usługach i skłoń ciekawego odbiorcę do konwersji.
Automatyzacja marketingu a nowi klienci – dzięki wymienionym strategią możesz nie tylko skutecznie generować nowe leady, ale i upewnić się, że zdobyte zainteresowanie klienta przekuje się w bezpośrednią korzyść dla Twojego biznesu. Wykorzystaj dostępne możliwości w maksymalnym stopniu i wprowadź marketing automation w swojej firmie.